Sunday, June 07, 2009

 

It's Official

Ik ben nu officieel een Florida Real Estate Sales Associate...

Van de week meteen de eerste keer het examen gehaald. De vragen waren erg verwarrend, maar gelukkig kennelijk niet verwarrend genoeg. Best wel een opluchting want dit examen staat niet bekend als makkelijk. Maar goed, mond vol die titel, maar wat houdt dit dan in. Ik mag nu onder een Broker (eigenaar van een Makelaardij kantoor) werken als Makelaar. De markt is hier in Florida en zeker in Orlando weer aan het aantrekken. De bodem is er bijna uit, de prijzen kunnen dus practisch niet lager, dus nu gaan de investeerders weer komen. En de bouw van hotels is ook weer gestart, dus dat ziet er goed uit. Het zal nog wel even duren voor de economie weer opkrabbelt maar de eerste tekenen dat het weer langzaam aan de goede kant op gaat zijn er.

Van de week terug naar het resort, kijken er nog plek is en mijn vergunning kunnen activeren en dan zijn we back in business hoop ik. Die kwamen namelijk in ene dat iedereen op salaris nu zo snel mogelijk een vergunning moest gaan halen. Normaal nemen ze namelijk niet eens mensen aan zonder vergunning maar daar hadden ze voor de eerste keer een uitzondering op gemaakt en ik denk zich even verkeken op de grote groep mensen die dan in ene op vast salaris stond. Nou ja wat doe je eraan. We zien van de week wel hoe het gaat lopen.

Verder is het weer hier nog steeds lekker. En ik heb een paar weken terug van een vriendin een George Forman grill gehad die ze dubbel had staan. Kijk daar zeg ik geen nee tegen. Zat van de week dan ook heerlijk aan kipsate met pindasaus. De eerste keer sinds ik uit Nederland weg ben. Smaakte erg goed. Moet nog een beetje experimenteren met de satesaus maar op zich was het niet slecht. Ik had een recept van internet geplukt en die kwam met net zoveel sojasaus als pindakaas. Dat was dus iets teveel sojasaus, maar met wat experimenteren kwam er best wat lekkers uit.
Het lijkt op de foto wel chocolade saus, maar was echt pindasaus. En daarnaast de satehs op de grill



Het eindresultaat



En van de week ook lekker een omeletje gebakken. Was niet slecht. Zat alleen bacon en ui in dus binnenkort maar even kijken of ik er ook paprika doorheen kan gooien. Kijken hoe dat werkt. Tomaat ben ik nog niet echt succesvol mee. Daar wordt het een waterzooi mee.
Verder eigenlijk weinig te melden. Dus ik hou het hier even bij.

Comments:
Gefeliciteerd! Misschien kun je eens proberen een omelet op Ricks manier klaar te maken. Hij bakt het ei en de vulling apart, is ook erg lekker en dan kan tomaat er gewoon in.
 
@Kasaka
Bedankt voor de tip. Dat ga ik de volgende keer proberen met een omelet want ik vind tomaat daarin wel lekker.
Dus gewoon het ei bakken en de vulling, en daarma de vulling dan in het ei vouwen?

Sue
 
Gewelig hoor, van harte gefeliciteerd!
De pindasaus maak ik altijd van door mijn ouders meegebrachte pindasaus pasta van de toko. Toen ik dat hier nog niet had gebruikte ik pindakaas en daar deed ik dan ook olie doorheen maar ook sambal en suiker. Komt ook erg in de buurt bij hoe het moet zijn.
 
Mjammie... Ik zou bijna in het toestel stappen om bij je aan tafel te schuiven!!! :-)

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met het behalen van je license!!!!!!!!!!!!!!! Dit is niet niets, geloof mij maar. Maar je hebt het weer voor elkaar!
 
Hey sue,

dat is pas goed nieuws! Gefeliciteerd! Nu op naar de torenhoge provisies!
 
GEFELICITEERD..!!!!

echt gaaf dat je hem in één keer gehaald hebt.

Karin
 
Ik kwam via via op je site terecht. Leuk om te lezen hoe jouw leven in The States verloopt. Ik vertrek half oktober voor 3 à 4 jaar naar Amerika, dus het is leuk om te lezen hoe andere vrouwen het ervaren. In ieder geval gefeliciteerd met het behalen van je license! Een nieuwe uitdaging, waarbij ik je veel succes wens.

Groetjes Natasja
 
Proficiat! Dat heb je knap gedaan, in 1 keer geslaagd!

Nog een andere tip voor de tomaatjes: uithollen! Dan is dat 'sap' en die pitjes er uit, en wordt je ei niet meer week. Zou naar het schijnt ook gezonder zijn.
 
@Bibi
Dank je voor de tip. Deze saus kwam er ook redelijk in de buurt uiteindelijk. Ik ga jou advies ook opvolgen.

@Martin
Dank je LOL. Was pittig maar ik heb het inderdaad weer gedaan LOL

@Bo
Ik hoop het :-)

@Karin
Dank je

@Natasja
Welkom op de site. Spannend dat je in Oktober naar de VS komt. Waar ga je precies heen?

@Kastelke
Hartelijk dank voor de tip met de tomaten.

Sue
 
Een beetje laat, nog proficiat!!!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?