Saturday, June 13, 2009

 

Weer geen Shuttle Lancering

Even snel een mededeling: Oma het kaartje is binnen. Dank u wel.

Ik had eigenlijk de bedoeling vandaag wat foto's te plaatsen van een shuttle lancering. Er stond namelijk een lancering op de planning voor vanmorgen 7.17am. Ik dacht dat laat ik me niet ontnemen en daar ga ik heen. Ben vroeg mijn bed ingedoken gisteren en om 1am opgestaan om in de auto te stappen en die kant op te rijden. Gelukkig had ik mijn TV aan laten staan en was er op het nieuws dat de lancering gecancelled was wegens een lek ergens met de brandstof. Nee dat wil je dan inderdaad niet de lucht in hebben, kan ik me indenken. Dus ik ben de deur niet eens uitgeweest LOL.

Ik was inmiddels over mijn slaap heen en ben maar wakker gebleven. Ik merk het nu inmiddels wel maar ach dat halen we wel weer in. Mijn appartement is inmiddels wel lekker aan kant dus dat scheelt dan weer.

Ik denk trouwens dat het voor de Space Shuttle en astronauten beter is als ik maar niet meer naar een lancering ga. Werkelijk waar elke lancering waar ik heen rijdt, of in mijn auto stap op heen te rijden wordt gecancelled...Blijf ik thuis dan gaat dat ding vrolijk de lucht in.

Eind van dit jaar is echter ook het einde van het Space Shuttle programma. Ik hoop dat het me nog gaat lukken om een echte lancering mee te maken, maar zoals ze hier zeggen "I am not holding my breath". Ach wie niet waagt...

Verder heb ik me gisteren ingeschreven bij een makelaar. Ik ga daar maandag beginnen. Het is een klein makelaarskantoor wat in February van dit jaar begonnen is, maar de eigenaren hebben vele jaren ervaring en connecties en ze zijn dan ook druk aan het verkopen en verhuren. Het kantoor verkoopt woningen maar zit ook in de verhuur en property management. Ze waren van de week druk bezig met closings (dus het sluiten van de eigenlijke verkoop) en met verhuurcontracten dus dat is al veelbelovend. Ik heb er in elk geval zin in.

Timeshare is leuk, maar met deze economie waar de huizen bodemprijzen hebben bereikt, is het kwa verkopen niet meer wat het jaren geweest is. Mensen zijn niet gek. Op dit moment zijn er mooie apartementen hier te krijgen voor eenzelfde prijs als waar een nieuw timeshare apartment voor wordt aangeboden maar die je dan voor slechts 1 week per jaar mag gebruiken. Dan is een keuze snel gemaakt toch. Begrijp me niet verkeerd het was erg leuk om te doen, maar nu is het tijd voor het grotere werk.

Verder ben ik inmiddels halverwege de 5 jaar die nodig is om citizenship aan te vragen. Er zijn er nu al 2.5 om, dus nog 2.5 te gaan. Als het goed is zou het nu allemaal makkelijker moeten worden. Ik ben benieuwd. Als je me 2.5 jaar geleden had gezegd dat ik nu ergens opnieuw zou beginnen in de real estate sales op commissie en geen vast salaris had ik je voor gek verklaard. Aan de andere kant, door de economie zijn er inmiddels ook geen banen met salaris meer beschikbaar dus tja ik heb ook geen andere keus LOL. Ik zag gisterenavond op het nieuws dat zelf High School studenten niet meer aan zomerbaantjes komen en nu hun eigen bedrijfjes op zetten om zo toch nog aan wat centen te komen. Vindingrijk vind ik het overigens wel. Net als die ene college student in mijn real estate class die dacht ik ga alvast mijn real estate license halen en als vakantiebaan in de timeshare werken. Die doet meteen een mega ervaring op voor na zijn college. Daar kan toch geen pretpark, schappenvul baan of wat dan ook tegenop.

Maar goed. Ik ben vreselijk moe dus ik duik lekker mijn bedje in. Morgen nog even lekker vrij en lekker lui niks doen. En maandag keihard aan de slag. Hoe eerder ik verkoop of verhuur hoe beter het is. Ik ben heel benieuwd.

Comments:
Ben jij bereid om je Nederlandse pasport op te geven?
Ik heb dual citizenship maar als dat niet mogelijk was geweest dan had ik gewoon m;n groene kaart gehouden.

Laura.
 
Jee, 2 1/2 jaar alweer!!! Ik schreef toevallig gisteren nog op onze eigen weblog dat de weken en jaren voorbij vliegen en dat merk ik nu door het lezen van jou weblog ook weer. Wat gaat de tijd toch snel!

Zelf zitten we alweer meer dan 4 1/2 jaar hier. Voor mij is het nog iets minder dan een 1/2 jaartje voor ik American Citizen kan worden. Ik kan niet wachten om van mijn Nederlandse paspoort af te zijn en mezelf 'Amerikaan' noemen, hihi...

Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging, je gaat de goede kant op en het werke in de real estate lijkt me geweldig! :-)
 
@Laura
Ja daar ben ik zeker toe bereid. Zie mijn volgende blog LOL

@Martin
Dat gaat voor jullie al snel zeg nog een half jaar. Zitten jullie hier al 4.5 jaar...wow.

Ik heb vreselijk veel zin in de real estate. Ik zie wel hoe het allemaal uit gaat pakken.
 
Hey Sue

Ik lees zo nu en dan ook je weblog, via Martin hier terecht gekomen.
Zelf ook trouw Floridaganger, zeker met 2 kids!
Maar nu zijn we wat meer andere delen van de USA aan het ontdekken.
Anyways, mijn man was laatst OOK in Florida om de vorige lancering LIVE mee te maken, was al jaaaaren zijn #1 op het to do lijstje en ook na vele mislukte pogingen ( laatste keer stonden we met het gezin en OOK gecancelled)
Maar dan nu EINDELIJK heeft ie hem zien gaan en ik zeg je, hij loopt nu nog te smilen!!!
Dusssss neem je kans om het te zien, is het zeker waard!!!
gr angelique
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?