Monday, September 21, 2009

 

Inpakken en Wegwezen

NEEEEEE niet terug naar Nederland.

Om een lang verhaal kort te maken, de omstandigheden op het apartementen complex waar ik nu zit, zijn binnen een paar maanden tijd rap verslechterd. Move in specials (dus flinke kortingen op de huur) zijn leuk, maar trekken ook een bepaald soort huurders. Laat ik het daar maar even op houden. En ondertussen zie je dan mensen die hier zaten toen ik hier kwam langzaam aan verdwijnen.

Best jammer want de buurt op zich is verre van slecht. Ik zou ook graag hier willen blijven zitten, in de buurt dan, maar de andere apartementen complexen hier liggen qua huur toch wel wat duurder en boven mijn budget. Dus dat gaat nu even niet.

Dus ik dacht ach dan nog maar even een jaartje volhouden. Ik was de afgelopen maanden al wel aan het kijken, maar ja zonder een vast aantoonbaar inkomen kom je nergens, zonder wederom een hoge deposit. Er was een complex wat me wel wilde aannemen omdat we veel met ze samenwerken, maar die huur lag net even $200 per maand boven mijn budget. En da’s best veel, dus ook even geen optie.

Ik had nog even de hoop dat het vanzelf wel beter zou worden, maar die hoop was ijdel. Er zijn de afgelopen tijd ramen ingekinkeld van apartementen (waardoor in ene mijn buurman met stel en sprong vertrok want een van die ramen was die van hem), buren die hun apartement kort en klein slaan, feestjes tot in de vroege morgen op de parkeerplaats tussen de autos in getuige de vele bierflesjes en blikjes die ik elke morgen naast mijn auto vind. En nog een aantal incidenten naast de deur waar de politie bij moest komen. Kortom geen lekker gevoel.

Maar de druppel was gewoon van de week…Kom ik niets vermoedend de parkeerplaats oplopen van de week, zie ik dat iemand even flink in mijn achter bumper heeft gehangen. En de dader natuurlijk en geen velden of wegen te bekennen, briefje achterlaten? Tuurlijk niet. En de schade is niet even een simpel deukje wat uitgedeukt kan worden, want rondom de deuk is de hele bumper finaal ingescheurt. Dat wordt bumper geheel vervangen, bumper in juiste kleur verven etc. Het kostenplaatje is al geschat op bijna $400. Lekker dan, dat geld heb ik dus niet. En met een $1000 eigen risico en al een eerdere schade heeft het weinig zin een claim bij de verzekering te leggen. En het viel me op dat er meer autos met schade stonden. Politie gebeld maar die kunnen niks doen als je niet tenminste weet wie het is, en een bekentenis hebt. Ja da’s lekker. Als die persoon zo aardig was geweest, had er wel een briefje onder de ruitenwisser gezeten.

Zo je auto parkeren is ook geen uitzondering. Er zijn dan ook veel autos met schade aan de deur…de auto links staat achteruit geparkeerd en de lijn van het parkeervlak loopt ergens onder het midden van de auto. De auto links stond er al de hele dag en stond lekker ruim geparkeerd zoveel mogelijk naar de rechter kant van het vak naast de stoep. Ruimte zat voor en ander om er normaal naast te kunnen parkeren zou je dan denken toch?



Maar goed voor mij was de maat nu compleet vol. Schade aan auto’s kan natuurlijk overal gebeuren helaas, maar dat gecombineerd met de rest, tja het houdt een keer op. Dus maar even verhaal gaan halen bij het management office hier op het complex. Meer onder het mom dekt jullie verzekering de schade aan autos op jullie parkeerplaats? (Nee natuurlijk dat wist ik al, maar wie niet waagt). En welk nummer moet ik ‘s avonds ook alweer bellen voor de officer die op het terrein woont. Ja die woonde er inmiddels niet meer. Kijk dat verklaard ook meteen een hoop.

Dus we stonden zo te praten en in ene kwam het voorstel dat ze me gratis konden overhuizen naar een van de andere locaties. Ja dat is mijn bedoeling niet want ik zit niet te wachten op een verhuizing. Als ik ga verhuizen wil ik dat “on my terms” en naar een bepaald apartementcomplex maar dat kan ik nu even niet betalen. Aan de andere kant zag ik ook wel in dat hier blijven me nu ook niet echt rust zou geven, die ik wel keihard nodig heb.

Toch maar gaan praten met het andere complex. Dit complex ligt recht tegenover Universal Studios. En daar kwam ik in ene twee managers tegen, die eerst op het compex waar ik nu woon werkten, en in ene waren verdwenen. Die bleken dus alletwee een overplaatsing te hebben aangevraagd. Ja leuk allemaal maar ik ga niet zomaar op stel en sprong verhuizen. Wie zegt me dat het daar beter is? Nou daar was ook een oplossing voor. Ik kreeg de sleutel van het apartement, zo kon ik op welk tijdstip dan ook komen kijken en kreeg twee dagen bedenktijd.

Nu is het complex voor het merendeel corporate housing (dus zakenmensen die zijn overgeplaatst naar Orlando dan wel tijdelijk dan wel voor langere tijd), maar ja dat gegeven zegt natuurlijk niks. Ik ben er ‘s morgens erg vroeg (voordat men naar het werk gaat) geweest en zag allemaal mensen met laptops en koffie de deur uitkomen en geen lawaai in de apartementen terwijl er toch mensen wakker zijn. ‘s Middags was het helemaal rustig en ‘s avonds ook geen probleem. ‘s Avonds komt men thuis, klept even met elkaar en gaat elk zijn eigen weg. En wederom geen lawaai. Ook ‘s Avonds om 9 uur niet. Met wat buren gesproken, een stel komt uit New York, de ander Italie, weer een uit Quebec, anderen uit andere staten. Sommigen zitten hier tijdelijk, anderen zijn overgeplaatst. Allemaal waren ze erg tevreden over het complex en de omgeving en o ja je kan ook het Universal vuurwerk zien.

Tja er is nooit garantie natuurlijk maar het ziet er allemaal goed uit. En ik heb mijn rust terug. Complex is rustig en de wijk is goed. Het ligt op de grens (zo niet nog net erin) met een van de duurdere en goedbekend staande wijken in Orlando. Het is nog steeds een 1 slaapkamer apartement, ietsje groter in oppervlakte dan wat ik nu heb, maar anders ingedeeld waardoor het wel wat beter in te richten is denk ik. Helaas heb ik nog steeds geen wasmachine en droger op het apartement zelf (ook geen aansluiting daarvoor), maar ja je kan niet alles hebben. Ik heb dat nu ook niet en ze bieden me wat ik nu ook heb zeg maar. Het enige is dat ik nu zelf voor mijn electra moet betalen, maar ik heb een plafondventilator dus dat kan best wel mee gaan vallen. En met de schatting die ik gekregen heb, en wat rondvragen, komt dat zelfs goedkoper uit dan wat ik nu kwijt ben. Het is natuurlijk een schatting maar gezien het verbruik wat ik in L.A had en dan nu met airco erbij die ik eigenlijk nooit erg koud heb staan, komt dat wel in de buurt denk ik.
Ik ben nu keihard aan het inpakken en hoop dat ik Dinsdag (morgen) al mijn spullen zoveel mogelijk over kan hebben zodat ik in elk geval op de nieuwe locatie mijn nachten kan doorbrengen. Van het weekend heb ik dan wat hulp om het grote spul de verhuizen.

Op mijn nieuwe apartement heb ik wel internet (via Wifi en niet al te snel), maar nog geen TV aansluiting. Die wordt pas Zaterdag aangesloten. Hier zetten ze namelijk niet een knop om, ze komen de boel aansluiten en kijken of het het wel goed doet. Op zich prima maar ja dan ben je dus wel gebonden aan hun tijden. En omdat ik zaterdag toch al mis met werk ivm verhuizen dacht ik kan ik het beter dan laten doen. Anders moet ik van de week of eerder weg van werk of later beginnen en da's niet handig. Ach ik heb nog wat DVDs die ik al een tijd niet meer gezien heb dus ik kom de avond wel door LOL. Maar goed geen kabel TV betekend ook geen telefoon via internet. Ben wel via mobiel te bereiken.

Hier overigens wat fotos (eerste vanaf internet, onderste 3 met mijn telefoon genomen dus niet al te wijds zeg maar)

de buitenkant





Huiskamer vanaf de keuken





Keuken



Slaapkamer





Comments:
Ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om te verhuizen. Wat een toestanden in je huidige appartement. Ik zou me daar ook niet meer op mijn gemak voelen. Je nieuwe appartement ziet er goed. En dan ook nog eens inclusief vuurwerk :-)Succes met het verhuizen!
 
Wat een gedoe allemaal, niet leuk! Daar zou ik me niet meer veilig voelen als vrouw alleen. Het nieuwe apartement klinkt goed, succes met verhuizen!
 
Jammer dat je moet verhuizen omdat de buurt zo achteruit gaat en jammer dat de eigenaar er niks aan kan/wil doen. Je nieuwe appartement ziet er goed uit en fijn dat de indeling gustiger is. Succes met verhuizen!
 
Erg dat die buurt zo achteruit is gegaan, hopelijk zal het goed bevallen op de nieuwe plek. Niet leuk om zo opeens te moeten verhuizen, maar op een plek waar je je niet veilig voelt is ook niks.
 
Nou, je hebt wel ervaring in verhuizen!!! LOL! Je lijkt wel een Amerikaanse, haha...

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet, want zoals je je huidige situatie omschrijft is het ook niet leuk. Wie weet wat je vanaf nu allemaal gespaard wordt gebleven.
 
@Natasja
Dank je. Hoe is het inmiddels met jullie aanstaande verhuizing naar de VS?

@Martin
Hou op LOL. Voorlopig hoop ik toch echt even niet meer te verhuizen. Aan de andere kant...zeg nooit nooit LOL.

Sue
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?