Saturday, September 26, 2009

 

Verhuisd

Ik ben bekaf, maar ben nu volledig over naar mijn nieuwe apartement. Sleutel is inmiddels ook ingeleverd, maar ik moet maandag nog terug komen voor een walk through (dat ze controleren of alles ok is). Lekker efficient maar niet heus. Ze hadden te weinig personeel. Ok dan lever ik maandag ook pas de sleutels in. Nee dat kon dus ook niet want die moet ik vandaag inleveren, dat was de afspraak. Dus ik op het papier maar even erbij gemeld dat er geen walk through gedaan is op de dag van sleutel inname terwijl ik daar wel om gevraagd heb.

Ik heb in elk geval vandaag voor ik wegging overal fotos van gemaakt. En de boel schoongemaakt. Dus een goeie die me wat maakt.

Ik heb hier al de afgelopen dagen geslapen en dat beviel prima. Ik hoor qua buren niks. Ik hoor af en toe de bovenbuurman (of vrouw) lopen maar meer denk ik als die persoon haast heeft om weg te komen. Dus dat is perfect. En er is lekker veel daglicht in het apartement. Daar hou ik wel van. En omdat her apartement wat verder van de parkeerplaats ligt en er onder de ramen lekker wat bosjes staan is er geen enkele inkijk. Dus lekker veel privacy. Heerlijk.

Nu nog bezig met inrichten. Hoe ik het wilde inrichten werkt in praktijk toch niet helemaal. Ik dacht ik maak lekker een scheiding tussen mijn bureau en het zitgedeelte door mijn bank op een bepaalde manier te zetten. Tja de bank is dan wel een kleine Ikea loveseat, maar toch nog net wat groter dan gedacht dus dat stond voor geen meter. Het stond zodanig dat je praktisch over de bank moet struikelen om de huiskamer in te komen en o ja de koffie tafel stond dan ook zo, dat je daar overheen moet springen voor je bij de keuken komt. Tja dat was toch niet echt ideaal. Zo sportief ben ik nou ook weer niet, dat ik behoefte heb aan een hindernis baan in mijn apartment. Dus nu kijken wat ik dan kan doen. Ik zie het wel. Het is niet helemaal wat ik voor ogen had dus ik ben er nog ook niet helemaal tevreden mee. Maar morgen weer een dag.

De TV en internet is inmiddels ook aangesloten. Waar daar in hemelsnaam de BrighHouse (kabelmaatschappij) meneer voor moest komen is me een raadsel. De hele week heb ik al kunnen genieten van basic cable (20 zenders met oa Fox, NBC, ABC, CBS, TNT, CW en een hoop Spaanstalige zenders) maar de digitale TV en internet deden het nog niet. Die zouden ook pas vandaag aangesloten worden dus leek me logisch, maar ik had al helemaal niet eens de basic pakket oeten hebben. Maar ja boeit mij wat. Ik dacht vanmiddag in ene laat ik het nog een keer proberen voor de digitale kabel want dat zou per vandaag aangesloten worden, dus kabelbox weer aangesloten en waarachtig ik had in ene digitale TV en internet. Had ik de hulp van de BrightHouse meneer dus geheel niet voor nodig. Maar goed hij moest controleren of de boel het wel deed dus ach laat maar komen dan. Dus die meneer komt en is buiten wat aan het klooien met de kabels, kennelijk om het aan te sluiten. Dus mijn TV kabel gaat uit en weer aan en hetzelfde met internet. Tja dat de aansluiting werkte dat wist ik al. Dus hij komt binnen en staat me raar aan te kijken dat ik de boel al draaiende heb. Tja dan is er voor hem natuurlijk weinig werk meer. Dus volgens hem moest hij internet controleren want dat zou dan niet werken, terwijl ik op dat moment op internet zit. En toen bedacht ik me in ene dat hij misschien wel op uurbasis werkt, dus ik bood hem maar aan dat hij best alles los mocht koppelen en weer aansluiten want misschien had ik wel wat fout gedaan. Dus dat deed hij dan maar, maar ja ook dat kon de tijd niet rekken. Ach ja. Soms zit het mee, en soms zit het tegen.

Ik ga nu hoe dan ook lekker op mijn bank ploffen en slap TV kijken. Ben ik wel even aan toe.

Comments:
Fijn dat je 'over' bent en de verhuizing weer achter de rug is. Het is altijd vervelend als je boeltje overhoop ligt. Nu lekker uitrusten en de uiteindelijke inrichting komt later wel.
 
Welcome home :)
 
Ben blij dat je nu een fijn apartement hebt. Succes nog even met schuiven van de meubels en het echt thuis maken.
 
Fijn dat je een leuk apartementje hebt nu. En wat goed van je dat die man van BrighHouse toch het gevoel hebt gegeven dat hij nodig was;-)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?