Monday, November 02, 2009

 

Mijn 150ste bericht...

Soms heb je zo van die dagen dat je rondloopt met een goed idee voor een weblog. Zit je dan eenmaal achter je PC dan is dat idee in ene compleet verdwenen. Zou dat nou een “writers block” zijn? Ik heb geen idee. Ik ben op dit moment wel even heel erg blij dat ik niet afhankelijk ben van mijn talenten om op op geijkte tijdstippen stukjes op papier te krijgen want dan zou ik nu toch wel een probleem hebben.

Er spoken de laatste tijd best veel dingen door mijn hoofd. En en ander is hier niet helemaal verlopen zoals gepland toen ik nu bijna 3 jaar geleden de deur in Nederland achter me dicht trok. Goed daar zijn het misschien ook plannen voor. Niks staat concreet vast tot het daadwerkelijk gebeurt is. Maar ja aan de andere kant…wie kan het nu van te voren zien aankomen dat de hele economie globaal crashed en daar dan nog naar plannen ook? Ik niet in elk geval. Degene die dat wel kan zou ik heel graag ontmoeten. Had ik een en ander wel van te voren geweten dan had ik een aantal dingen toch wel wat anders aangepakt. Maar ja da’s uiteraard lekker makkelijk achteraf. As, as, as (dat was verbrande turf ofzo toch?).

Het enige wat ik nu kan doen is plannen voor de toekomst. Dat die toekomst in de VS is weet ik in elk geval zeker. Ik ga hoe dan ook niet terug naar Nederland. Ik denk dat ik daar gewoonweg niet meer kan aarden hoe raar dat ook misschien klinkt. En dat niet alleen, wat is op dit moment in hemelsnaam het verschil tussen hier en Nederland qua economie? In Nederland gaat het ook niet lekker, en hier trekt heel erg langzaam de economie weer aan. Dus ik blijf lekker hier.

Hoe het een en ander gaat uitpakken…tja dat weet ik dus niet. Maar wie weet dat wel tegenwoordig? Deze economie waar we nu allemaal mee te maken hebben is zo vreselijk onvoorspelbaar. Elke dag weer sta ik versteld van de dingen die gebeuren en van mensen die hun baan kwijtraken. Hoe blij ik dan ben dat ik nog opties heb. Tja een miljonair zal ik niet zo snel worden, maar ach is dat nog belangrijk tegenwoordig?

Ik vraag me wel af hoe het in hemelsnaam globaal zo vreselijk mis heeft kunnen gaan met de economie. Dat er in een land wat misgaat ala, maar dat dan de rest van de wereld ook in elkaar dondert...snappen zal ik het wel nooit. Het zal allemaal wel met elkaar te maken hebben, maar heeft dan echt niemand ergens daar wat zien aankomen? Dat is toch raar? De ene na de andere bank klapt uit elkaar en dan niet alleen hier in de VS maar ook in Nederland (de rest van de wereld hou ik me maar even net mee bezig). Ik bedoel ABN AMRO in handen van de overheid...DSB falliet (ok dat laatste, nou ja laat ook maar ;-)). Ben ik nu toch wel heel erg benieuwd of de economie boeken voor scholen nu herschreven gaan worden. Onder het mom...dit moet je dus niet doen want dan gebeurt er dat...

Wat ik wel weet is dat ik dankzij hoe we er nu voorstaan, dingen doe en aanpak waarvan ik zelfs een jaar geleden niet had gedacht dat ik dat ooit zou doen. Dat is compleet een andere mindset dan dat ik een jaar geleden had. Het moet echter wel met elkaar te combineren zijn en dat is af en toe best lastig om te vinden. Maar we komen er uiteindelijk wel een keer, af en toe met vallen en opstaan maar ach als je er maar van leert. En niet iedereen zal het op mijn manier aanpakken of hebben aangepakt, maar ja weet je daarom zijn we allemaal uniek. Ik ben ik en een ander is een ander. Het is een zaak van overleven geworden, niks meer en niks minder dan dat.

Er zijn hier en daar wel tekenen dat de economie weer verbetert. Ik hoop het maar. Het enige wat we nu kunnen doen is het een en ander nemen zoals het is. Er wordt hier op dit moment weer volop gebouwd en dan met name hotels. Waar er gebouwd wordt, moet er ook gewerkt worden zowel voor als na de bouw. Dat zijn toch goede tekenen denk ik dan.

Wat ik overigens wel zie over de gehele linie van weblogs van mede emigranten (of zijn het dan nu immigranten) die ik volg, is dat iedereen de wil heeft om in de VS te blijven. Hoe de economie hier nu ook is en hoe dat dan ook mensen persoonlijk heeft geraakt, iedereen wil hier blijven. Dat is toch wel heel erg cool.

Het is hier inmiddels in Orlando wat koeler geworden. Ik denk dat het nu een graadje of 20 is ongeveer. De warmte (of hitte eigenlijk) is er vanaf. Heerlijk de ramen weer tegen elkaar open en de koele lucht binnenlaten. Van de week wordt het dan weer een graadje of 25.

Van het weekend trouwens de Michael Jackson movie "This is It" gezien. Was wel aardig. De film is geheel de stukjes van de laatste repetities maar dan aan elkaar geregen. Niks spectaculaors maar wel leuk om te zien.

Hhm dit stukje is toch nog best lang geworden. Geheel niet waar ik over had willen schrijven maar ik heb het toch maar even gedaan LOL.

Comments:
Ik vraag me wel een af of we het nu in NL beter hadden gehad. Wij persoonlijk hebben juuist het gevoel dat we op tijd er u7it gestapt zijn. Cafe verkocht voor de grote malaise die rook verbod heet. Omzet in onsw oud4e cafe is met 150.000 gezakt..ppff nou succes dan. Ik krijg er kippervel van.

Ook hier zie je om je heen wel de tekenen van de slechte economie, mmaar je merkt wel dat wij in een omgeving wonen waar het gemiddlede inkomen al erg laag was. Ik denk dat klappen harder aan komen in gebieden waa het inkomen iets hoger ligt.

gr petra
 
@Petra
Wow da's inderdaad een stuk minder die omzet. En allemaal door dat rookverbod? Dan is het zeker niet leuk meer om in Nederland nog een cafe te hebben. Roken en cafes dat hoort toch bij elkaar.

Zeker hier in Orlando hebben we het wel gemerkt qua economie. Mensen gaan minder op vakantie want er is geen geld voor en de mensen die wel gaan letten een stuk beter op hun budget en gaan dus minder uit eten en steeds meer naar supermarkten om broodjes en magnetron spul te halen. Dus zelfs in de fast food zag je op een gegeven moment de omzet terug lopen. En ik zie het op mijn werk ook. Mensen nemen nu veel sneller wat van thuis mee als lunch.

Sue
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?