Sunday, November 22, 2009

 

Veranderingen

Het weer eens tijd voor wat veranderingen, tja wat moet een mens anders LOL…mijn haar is een stuk korter, ik zit bij een andere makelaar en ik begin maandag bij Universal Studios. Tja je moet toch op een of andere manier knallend het jaar uitgaan?
Wat? En andere makelaar? Ja inderdaad een andere makelaar.
Ik ben bij mijn huidige makelaar binnen gekomen doordat de manager van het apartementencomplex waar ik nu woon, mijn huidige makelaar erg goed kent en vond dat ik wel een goede kandidaat voor dat bedrijf zou zijn, en heeft me voorgesteld. Dus ik ben op gesprek gegaan want zoiets moet je natuurlijk nooit afslaan. En het klikte meteen. En het gaat goed want ik ben er nu pas twee weken en ik heb al een behoorlijk aantal deals gesloten met nog een paar in de pijplijn. Dus als dat zo doorgaat dan moet het wel goedkomen. Ze hadden me een doel gesteld om te halen voor eind November en daar zit ik na een week training en een week pas met klanten bezig al aan dus dat gaat goed. En het bevalt me prima.

De makelaar waar ik nu zit, richt zich geheel op de apartementen complexen markt (gebruik dat woord maar eens voor Galgje) met ook enkele huurwoningen van private owners. Met kopers en verkopers doen ze niks. Wat voor mij weer als voordeel heeft dat ik ook geen lid meer hoef te zijn van de Realtor Board (ik denk zeg maar de vereniging van makelaars) wat me op jaarbasis ongeveer alles bij elkaar zo’n $1200 scheelt en dat is dus mooi meegenomen.

Nu hoor ik mensen denken, maar maak je met huizen verkopen dan niet wat meer geld dan die $1200, zou je dat wel opgeven? Nou in theorie zou dat kunnen kloppen…als je een koper vindt en de uiteindelijke overdracht vind dan ook plaats, dan verdien je inderdaad een stuk meer geld. Maar voordat het eenmaal zover is gaat er erg veel tijd overheen. Zeker met de huidige markt met foreclosures en short sales. Het heet dan wel een short sale…er gaan vaak maanden, soms zelfs een jaar overheen voordat uiteindelijk alles rond is. Het duurt zo vreselijk lang. En dat niet alleen, er zijn vaak meerdere kapers op de kust. Dan heb je nog de woningen die in eigendom zijn van de bank. Die kunnen vaak wat sneller rondkomen maar ook daar mag je weer vechten met vaak 10 andere bieders. Kans van 1 op 10 dus dat je de woning krijgt. Van iedereen die ik ken die tegelijk met mij, zijn danwel haar real estate papieren heeft gehaald, heeft er nog geen een daadwerkelijk geld gezien uit de verkoop van een woning. Een vriendin van mij is nu bezig met een nieuwe woning. Dan denk je dus dat moet makkelijker rondkomen dan een short sale of foreclosure, en er is ook maar een bieder. Tja in theorie (wederom die theorie) klopt dat ook. In praktijk…de koper krijgt de financiering via de County en die schijnen een enorme achterstand te hebben met het behandelen van het een en ander. De daadwerkelijke overdracht is nu al 4 maanden vertraagd daardoor. Dat schiet dus ook niet op.

In de huurwoningen gaat een en ander een stuk sneller (ze maar gerust Speedy Gonzales sneller). O.k de bedragen zijn dan ook lager maar er komt tenminste wat binnen. Maar waarom dan niet bij mijn oude makelaar blijven zodat ik en huurwoningen en koopwoningen kan doen? Tja da’s een goede vraag. Het is alleen een vraag waar ik geen antwoord op ga geven. Laat ik het zo zeggen, ik zit bij mijn huidige makelaar veel en veel beter op mijn plek. Het is een heel ander team, compleet andere opzet en past perfect bij hoe ik tegen het runnen van een business aankijk.

En dan Universal Studios. Ik ga daar maandag beginnen met de training voor Event Guide. Dit houdt eiegenlijk in dat ik meehelp bij de evenementen. Van alle concerten, tot TV producties en dus de Macy's Holiday Parade. Voor de maand December ga ik dan meelopen met de Macy’s Holiday Parade (ja inderdaad een afgeleide van de Macy's Thanksgiving Day Parade) en ben ik een van degene die ervoor moet zorgen dat die loei grote ballons niet over Orlando gaan waaien.


Voor die parade komen de ballonnen van de Macy’s Thanksgiving Day parade uit New York over en ik mag dan een van die ballonnen vasthouden. En na December is het dan de bedoeling dat ik ga helpen met evenementen buiten kantoortijden dus die waar een bedrijf een gedeelte van het park afhuurt, de concerten die ze ‘s avonds hebben en dergelijke dus dat is goed te combineren met mijn werk in real estate. Dus ik zie wel. Ik heb er in elk geval zin in. Het is toch weer iets wat wat te maken heeft met mijn HBO studie in Recreatie en Evenementen. Ik denk wel dat het een goed combinatie is.

En zo ziet die parade er dan ongeveer uit (alle onderstaande fotos komen van internet):

Een luchtfoto van de parade met een van de ballonnen



Een van de grote ballonnen



En zo loop ik er dan bij (maar dan zonder regenpak, deze foto is van de New York Macy's Thanksgiving Day parade)

Zover de veranderingen LOL.

Gisteren ben ik nog naar de film geweest. De film New Moon over die vampierenfamilie. De film op zich was wel aardig. Helaas waren er problemen met het geluid van begin tot eind. Best knap voor een film die net de dag ervoor is gaan draaien. Door een opstartfout van de projectionist (persoon die de film start) , hadden we de eerste 5 minuten van de film helemaal geen geluid. En rond de helft van de film waren er problemen met de geluidsband. Het leek wel of die op sommige punten dubbelgevouwen door de projector liep. Maar daardoor kregen we wel allemaal een vrijkaartje voor een andere film. Kijk da’s dan toch weer aardig…

En verder is iedereen hier hard bezig met Thanksgiving en alle voorbereidingen daarvoor. Ik ben die dag lekker vrij en ga lekker niks doen. Of eigenlijk, ik ga studeren die dag. Voor de TV de Macy's parade bekijken en goed leren hoe ze die ballonnen vasthouden LOL.

Comments:
Hey wat goed!!
Succes met de nieuwe banen.

Toevallig zaterdag hier naar de Christmas Parade geweest. Niks natuurlijk vergeleken bij de Macy's parade, maar vond daar ook meer balonnen dan vorig jaar.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan bij een andere makelaar. Ik vond het wel leuk dat je wat verschillen hebt uitgelgd over bijvoorbeeld short sale, dat eigenlijk dus maanden kan duren, haha...

Ik had dit al opgevangen door het kijken naar HGTV, waar short sale ook veelvuldig voorkomt.
 
Wat cool hey dat je bij Universal Studios werkt!
Enje nieuwe werkgever klinkt veelbelovend, ik hoop voor je dat het goed uitpakt en je er lange tijd kan blijven.
 
@All
Dank jullie wel.

@Martin
Ja short sale is zo'n oxymoron geloof ik. Het duurt eeuwen. Succes met jullie huizenjacht in Las Vegas.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?