Saturday, December 19, 2009

 

Update

Even snel een berichtje. Familie is goed aangekomen.

Universal gaat ook nog steeds goed en real estate ook. Dus da's mooi LOL

Verder heb ik vreselijk veel problemen met internet en telefoon (zowel mijn huis telefoon als mobiel), dus als je pas geleden gebeld ben en de lijn was dood dan was ik dat waarschijnlijk. In het nieuwe jaar maar even kijken om kwa telefoon en internet in elk geval weer terug te gaan naar AT&T. Is wel wat duurder en dan kan ik niet meer gratis Europa bellen, maar ja goedkoop bellen zonder verbinding te kunnen maken, en te kunnen internetten terwijl de verbinding zo slecht is dat je internet niet eens op kan, dat schiet dus ook niet op. Ik had al een nieuwe kabel modem gehaald maar ook dat help niet. Het ligt dus waarschijnlijk aan de verbinding van de kabelmaatschappij naar mijn huis. Ja ze konden wel komen kijken maar dan moest ik een hele dag thuis blijven om op ze te wachten...ja ik ben gek zeker. Tijd is zeker nu letterlijk geld. Op de dag dat ik vrij ben wilde Brighthouse niet langskomen, nou dan niet dan zoek ik wel een andere oplossing.

Voor de TV ga ik ook even proberen hoe een binnehuis antenne werkt. Veel TV kijk ik toch niet echt meer dus de nationale zenders via een antenne is misschien niet eens zo'n gek idee. Even kijken hoe of wat dat werkt en dan kan de kabel TV er misschien ook uit. Maar da's nog een stap later LOL. AT&T schijnt nu ook te experimenteren met TV via AT&T U-verse, geen idee hoe dat in zijn werk gaat (TV via glasvezelkabels geloof ik maar of die inmiddels aanwezig zijn hier in de buurt weet ik niet), maar die zijn me nog iets aan de dure kant om dat te doen. En dan zijn er natuurlijk de opties voor TV via een schotel maar ik heb gehoord dat het daar in Florida iets teveel voor regent, want dan schijnt de verbinding weg te vallen. Tja da's ook niet handig.

Maar goed dat was het weer even. Even snel dit berichtje posten voordat de verbinding weer weg is.

Comments:
Good idee Sue! Als je Internet het weer doet kun je ook heel veel shows en series gewoon online bekijken. De meeste netwerken hebben hun shows online staan maar ook hulu.com is er populair.

En als je Internet het doet kun je misschien Skype gebruken om naar Europa te bellen?

Ik gebruik Google-Voice waar ik een invite voor gekregen heb. Om naar NL te bellen betaal ik 0.02 cent per minuut en naar NL mobiel 0.23 cent.
Hoe het werkt kan je hier lezen htpp://www.google.com/voice

Je kiest een nummer bij Google en dat nummer verbind je met je mobiel en je huis telefoon als je dat hebt. Mensen bellen dat nummer en dat wordt automagisch doorgeschakeld naar jou mobiel en/of je thuis telefoon. Er zijn heel veel opties, zoals stuur direct naar voicemail, je kunt bepaalde nummers direct naar voicemail laten gaan, call back, voice mail en transcript voice mail. Dat laatste werkt nog niet zo goed en het is grappig om te zien hoe spraakherkennng werkt, de grappigste zinnen komen er uit. Affijn een heleboel service gratis en voor niets.
Bellen in de US in dus gratis, plus smsjes ontvangen op dat nummer en voice mail etc. Alleen voor het buitenland moet je betalen.
Jij belt door het nummer in te geven in je Google Voice widget en kiest dan waar het je moet connecten, op je mobiel of je huis telefoon.
Wij hadden AT&T call advantage, dat is Voice over IP dus telefoon over je Internet, was vreselijk goedkoop, $20 per maand door heel de US bellen. Helaas stopten ze ermee in ons gebied en moesten we iets anders voor een huis telefoon/landline kiezen. We hebben toen gewoon de landline weggedaan en gebruiken alleen nog Google Voice en onze mobielen.
Google voice kan namelijk ook mijn man's mobiel bellen als er gebdeld wordt. Je kan het zelfs zo instellen dat hij in het weekend mijn man erbij neemt en door de weeks gaat alleen bij mij de telefoon over. Zo kan mijn man zijn mobiel door de weeks alleen voor z'n werk gebruiken en wordt hij niet gebeld over privee zaken. Handig hoor!

Je kan dus een heel goedkoop mobiel abbo nemen en verder Google Voice gebuiken.
Al je voicemail wordt opgeslagen en wat ook grappig is en handig voor als je het voor zaken gebruikt, je kan gesprekken opnemen.

Anyway, ik heb nog een invite als je er gebruik van wilt maken laat maar ff weten!
 
Eerlijk gezegd heb ik totaal geen verstand van dat soort dingen, ik ben meer een eind gebruiker, maar iemand anders moet het voor me opzetten, erg he? Ik hoop dat je een goede oplossing vindt want zonder betrouwbare internet verbinding is het lastig allemaal.
Heb trouwens op een regifting gift feest gister een draagbare zwart wit tv gekregen, wat ik erg cool vond maar waarschijnlijk ga ik er niets mee ontvangen tenzij ik een converter aanschaf of iets dergelijks. Ik hoop maar dat Scott weet hoe het werkt;-)
 
Internet en kabel TV is erg duur, ik weet het. Wij betaalden voor kabel TV, Internet en Digital Phone $250 per maand. Niet denken dat we alle luxe zenders als HBO ofzo hebben, alleen een soort uitgebreidt standaard pakket met HD TV.

De digitale telefoon hebben we laten komen te vervallen, want met onze cell phones hebben we eigenlijk geen huis telefoon nodig, maar zelfs na dit te hebben laten vervallen zitten we nog op zo'n $175 dollar per maand voor kabel en Internet.

Okay, we hebben nooit ontvangst problemen wat TV betreft en niet zo veel Internet problemen, maar leuk is anders.

Ik heb me ook wel eens verdiept in schotel TV (Direct TV en Dish Network), maar dit is ook afgeraden te nemen. Wij mogen dan wel meer zondagen hier in Colorado hebben dan Miami, FL of San Diego, CA maar als het sneeuwt (en dat gebeurt wel eens in Colorado) dan blijk je inderdaad problemen te kunnen hebben met een schotel.

Dus blijven we maar met kabel, ook straks in Vegas hebben we toch maar gekozen voor de duurdere kabel.

Wat Internet betreft, we zitten hier met 3 komputers online, waarvan mijn zoon veel online spelletjes speelt met zijn vrienden op een afstand (zowel met zijn komputers als aangesloten Xbox360 op het netwerk), dus een stapje terug lijkt ons niet zo'n goed idee.

Succes met wat je kiest straks...

Oh ja, wij gebruiken jajah.com om naar Nederland te bellen. Dezelfde prijzen als Tink al noemde. Ga je gratis via Skype online, ja, dan moet je wel een goede Internetverbinding hebben om de video te streamen. lol
 
Hey Sue,

Ik heb bij Lowes een rca indoor antenne gekocht. De plaatsing was wel even een uitdaging wat beyreft de ontvangst. Maar voor eenmalig 45 usd kijk ik nu alle nationale zenders als Fox, NBC, ABC, Cbs en wat regionale zenders over the air in full hd gratis. Ik heb dan wel geen Discovery of CNN maar het scheelt toch weer $80/maand in Cox kabel en zoveel tv kijk ik ook weer niet.

Groeten, Erwin
 
@Allemaal
Sorry voor de late reactie allemaal. Krijg je ervan als je geen internet hebt LOL. Ik ga al jullie tips zeker gebruiken en uitproberen als alles straks weer allemaal werkt.

@Tink
Bedankt voor de tips. Google-Voice klinkt goed. Daar moet ik me even in gaan verdiepen.

@Bibi
Wow een zwart wit TV. Wel leuk. Volgens mij heb je daar inderdaad zo'n digitale converter box voor nodig als je er een antenne bij wilt gebruiken. Ik had daar nog een kortingsbon voor maar die is uiteraard verlopen...

@Martin
Ik sta hier af en toe te kijken van hoe duur dingen zijn geworden. Volgens mij was TV hier jaren terug ook goedkoper en kreeg je een stuk meer kanalen voor weinig.
Jahjah.com ga ik ook even naar kijken.

@Erwin
De nationale zenders heb ik op dit moment genoeg aan. Voor $45 is het me het zeker waard om uit te proberen. Bedankt voor je tip.

Sue in Orlando, FL
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?