Monday, February 15, 2010

 

Stroopwafel anyone?

Voor mijn werk moet ik marketing doen. Je gaat dan bij de apartementen complexen langs en de traditie is eigenlijk dat je dan wat meeneemt. De een bakt brownies, de ander cookies, weer een ander is creatief met verschillende soorten snoepjes die dan leuk ingepakt moeten worden.

Tja mijn bakkunsten zijn niet echt om over naar huis te schrijven, brownies lukken altijd wel maar ja dat doet al iemand. Koekjes lukken wel redelijk maar soms branden die wat aan en dat durf ik toch echt niet weg te geven voor een marketing doeleinde. En creatief leuk dingetjes inpakken, ben ik al helemaal niet goed in. Dus wat doe je dan...Het werd aangeraden iets te zoeken waardoor ze je kunnen herkennen zodat als ze een klant hebben die ze niet kunnen plaatsen, dat ze je die aan jou doorverwijzen.

Tja jemig...en toen schoten me in ene stroopwafels te binnen. Da's Nederlands, ik kom nog steeds uit Nederland en dat vind iedereen altijd wel lekker dus misschien is dat wat. Het idee werd eigenlijk direct door het management goed gekeurd, mits ze zelf dan uiteraard ook de stroopwafels konden proeven. Ja dat kan geregeld worden uiteraard.

Maar nu...hoe kom ik een beetje redelijk goedkoop aan stroopwafels. De stroopwafels zouden dan wel vergoed worden maar ja echt al te gek kan je het daarmee ook niet maken. In Nederland koop je al snel een pakje voor een euro maar ja de verzendkosten zijn dan weer mega duur. Ik heb op internet gekeken en er was een internet winkel die het voor 1.29 euro kon doen per pakje. Kijk da's leuk denk je dan. Maar dan de verzendkosten...die kwamen uit op 50 euro. Ja dat schiet niet op.

Hier verkopen ze wel stroopwafels af en toe in een winkel hier en daar maar die rekenen meteen $6 per pakje. Dus op internet gaan speuren, de ene maakte het nog gekker dan de andere.
Maar gelukkig was daar Van Der Veen in Michigan ( http://www.thedutchstore.com/ ). Een Nederlandse winkel daar, die ook via internet levert. Die hebben stroopwafels vanaf $2.50 per pakje. En de verzendkosten waren slechts $10. Kijk dat is goed te doen...ik had al op andere weblogs over VanDerVeen gelezen dus dat moet wel te doen zijn. En dat bleek. Bestelling is dezelfde dag nog verwerkt en verstuurd. Erg netjes allemaal. Helaas wist ik niet dat mijn 2 zakken bestelde droptoffees niet meer geleverd konden worden maar nog wel op de site stonden. Dus heeft men de order netjes vervuld zonder de droptoffees. Had ik dat geweten had ik wat meer kokindjes besteld, want de verzendkosten zouden hetzelfde zijn geweest. Maar ach leer voor de volgende keer. Ik had de bestelling via de fax gedaan omdat ik op mijn werk zat en het even makkelijker was. Volgende keer toch maar via de telefoon bestellen LOL.

Het duurde even voordat het pakket aankwam. Want hoewel ze vanuit Michigan eigenlijk vrijwel de volgende dag in Jacksonville waren, wisten ze in Jacksonville, Florida (in Noord Florida) even niet hoe ze die stroopwafels in Orlando moesten krijgen. In Jacksonville viel namelijk voor het eerst in jaren (zo niet ever) een klein beetje natte sneeuw...en dan is Orlando wat nog geen 2.5 uur rijden verder ligt best in ene ver weg.

Maar hier zijn de dan...


Comments:
Mjammie!!!

Wat maakt iedereen elkaar toch altijd weer lekker op de blogs met van die lekkere Nederlandse dingen, hahaha...

Ik denk dat ik zo maar even naar Trader Joe ga, want nu heb ik ook trek! Thanks hoor!!! lol
 
Wij bestellen onze dutch goodies ook altijd bij Van Der Veen. Heb er hele goede ervaringen mee. Zoals je zegt snel verstuurd en keurig verpakt. Succes met de "stroepwaffels" ;-)
 
Ook ik krijg regelmatig stroopwafels vanuit nederland. Deze worden opgestuurd door familie en vrienden. Ik hoop dat ze dit nog lang blijven doen, want ik vind ze heerlijk!!!
 
Goed idee van die stroopwafels! Daaraan zullen ze je zeker herkennen. Ik hoop ook dat ze het gewenste effect zullen hebben voor je, oftewel klanten opleveren.
 
Goede keuze, ze zijn hier gek op stroopwafels. Ik zou eigenlijk meer pakjes mee moeten nemen volgende keer want nu moeten we er zo zuinig mee doen, maar ja, is ook beter voor de lijn natuurlijk.
Ik ga beslist eens kijken op die website.
 
Jammie, ik hou van stroopwafels. Smaken ze een beetje goed?
 
@Martin
Graag gedaan LOL.
Oh lekker een Trader Joe's in Las Vegas. Die mis ik hier in Orlando wel.

@Petra
Dank je wel. Mijn collegas konden het bijzonder goed uitspreken. Ik stond verbaasd LOL

@Natasja
Ik kan ook geen genoge krijgen van stroopwafels. Ze blijven lekker.

@Ymkje
Vooralsnog worden ze overal goed ontvangen LOL

@Bibi
Stroopwafels zijn veel te lekker. Heb je nog veel uit Nederland meegnomen na je vakantie?

Sue
 
Leuk dat je gelijk aan stroopwafels dacht. Ben benieuwd wat de klanten ervan zullen vinden.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?