Sunday, February 07, 2010

 

Target

Ben vanmorgen maar weer eens mijn boodschappen gaan halen bij Target http://www.target.com/

Net als Walmart http://www.walmart.com/ is dat zo'n supercenter. Dus een supermarkt met ook kleding, electronica nou ja noem het maar op en ze hebben het waarschijnlijk wel.

In Los Angeles shopte ik ook bij de Target. De Target was altijd duurder dan Walmart en Walmart is dan wel druk, maar ja het scheelde op een boodschappen car wel behoorlijk. En Walmart is 24 uur per dag open en dat was natuurlijk ook wel handig met onregelmatige diensten. Ik heb best vaak om 2am mijn boodschappen gedaan.

Nou inmiddels zij ze dus zo goedkoop niet meer bij Walmart. Ik weet niet of Target nu bewust aan het stunten is of dat Walmart zodanig zijn prijzen omhoog heeft gegooid wat ze het afgelopen jaar best veel gedaan hebben. Voor veel producten scheelt Target niet zo gek veel meer met Walmart. Sommige producten zijn zelfs in ene goedkoper., anderen of gelijk, of net ietsje pietsje duurder. Per saldo kom ik denk ik ongeveer gelijk uit met Walmart.

En dan zit er bijna naast de Target ook nog een keer een BJs http://www.bjs.com/
BJs is een soort van Makro achtig concept. De dingen die bij Target dan weer erg veel duurder zijn dan Walmart, kan ik dan weer bij BJs halen. BJs verkoopt mijn Pepsi Cola light/diet of whatever voor $1 per fles. Ok je moet er wel 4 tegelijk halen, maar die gaan toch wel op.

Laatst stond ik bij de Walmart 45 minuten in de rij. Echt om gek van te worden. Ik had eigenlijk weg willen lopen, maar ja dan moest ik naar een ander rijden en daar weer de kar vol laden en in de rij om af te rekenen. Leek me ook weer niet zo'n goed idee. En ze lijken bij Walmart steeds minder klein verpakkingen te hebben. Misschien is dat toevallig net de Walmart waar ik heen ga maar wat heb ik nou aan bijna 2 liter schenkstroop die echt niet opgaat voordat de inhoud versuikerd is. Of een pak/doos koffie van 900 gram. Met de kleinste verpakking van ongeveer 330 gram doe ik al een eeuwigheid. Zo lang blijft koffie nou ook weer niet goed. Dus op naar de Target.

Bij Target is het lekker rustig en ben ik er snel door. En ze houden nog steeds rekening met single families LOL. Het enige is dat Target geen 24 uur per dag open is, maar ja de keren dat ik na 10 uur 's avonds boodschappen ben gaan doen nu ik eigenlijk normale tijden werk, is ook op een hand te tellen.

Verder vandaag voornamelijk met belastingen bezig geweest. Die moet ik gaan doen, maar omdat ik nu als Independent Contractor werk, kan ik van alles en nogwat aftrekken. Dus dat ben ik nu aan het uitzoeken.

Ik zou van het weekend eigenlijk weer met mijn website bezig maar dat komt er gewoon even niet van. Ik heb een beetje een writers block. Van de week maar weer aan de website zitten werken.

Verder heb ik weer wat shift opgepikt bij Universal Studios. Die hebben nu Mardi Grass evenementen en een parade. De wagens van die parade zijn echt heel mooi.

Dat was het weer even. Even verder met de belastingen.

Comments:
Hoi Sus
We hebben je weblog bekeken
Zitten nu in Spanje voor een korte
vakantie je kan ons dus niet bereiken. Succes met shoppen zoek een Lidl die is nog goedkoper
Theo Martine
 
TARGET is altijd onze favoriete winkel geweest, maar dat komt denk ik ook doordat onze zoon daar destijds heeft gewerkt.

Later kregen we een splinternieuwe Walmart SuperCenter vlak om de hoek (nou ja... 6 mile verderop) en ik was in de eerste instantie niet blij met zo'n ongelooflijke loei van een zaak. Ze zijn wel slim, de boodschappen staan allemaal aan de ene kant, maar heb je tandpasta nodig of shampoo of iets van dien aart, dan kun je een taxi nemen om naar de andere kant van de winkel te gaan. Je loopt je echt helemaal wezenloos.

Toch werd deze Walmart onze favoriete zaak, komt denk ik omdat we na een paar maanden de weg een beetje in de winkel wisten te vinden. Inderdaad scheelt Walmart qua prijzen nogal wat met andere winkels. Op de meeste artikelen is Walmart vaak $1 dollar per artikel goedkoper en dan heb je exakt hetzelfde artikel, merk en type. Op sommige produkten zelfs meer dan $2 dollar per artikel dat ze goedkoper zijn.

TARGET is inderdaad de wat 'luxere' versie en ook iets duurder, maar wij hebben het laatste jaar gemerkt dat Walmart ook flink de prijzen omhoog heeft gegooid. Ik kocht bijvoorbeeld chocolade repen voor $0.99 dollar cent. Dit was altijd al zo geweest en van de ene op de andere dag vroegen ze bijna $2 dollar voor. De koffie was $3.24 en ineens werd dit $4.24 dollar en ga zo maar door. Echt zowat alles ging zeker 20 a 25 procent omhoog tot zelfs het dubbele in prijs en dit is nooit meer naar benenden gegaan.

Wij dus een keer naar de nieuwe TARGET SuperStore, die men ook net om de hoek had gebouwd, ongeveel 10 mile verderop. Je die winkels groeien echt als paddestoelen uit de grond, maar wij merkten dat TARGET inderdaad dezelfde prijzen hanteerden als Walmart.

Het enige verschil is dat er bij onze Walmart (of TARGET) eigenlijk nooit lange rijen staan. Je hebt er maximaal 1 klant voor je als je pech hebt.

Inderdaad, wij zijn ook soms zo rond middernacht boodschappen gaan doen. Ze sluiten niet, althans Walmart niet.
 
@Theo en Martine
En bevalt het nog steeds in Spanje?

@Martin
Ik was dus niet gek wat betreft WalMart. Ik dacht op een gegeven moment echt dat ik misschien prijzen door de war had gehaald of verkeerd herinnert had omdat dingen in ene zo duur waren.
De Sam's choice (was het geloof ik) chocolade reep verkopen ze hier helemaal niet meer.

Walmart is nog steeds mijn store als ik ergens anders niet meer terecht kan vanwege sluitingstijden. Hier bij de WalMart worden ook goedkope Disney souvenirs verkocht van mokken tot t-shirts, slippers kettingen noem maar op. Vaak sta je dan achter tig toeristen in de rij die karren vol met die Disney souvenirs aan het afrekenen zijn.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?