Wednesday, March 03, 2010

 

Planet Fitness

Sinds vanochtend ben ik weer lid van een fitness center. Collega's waren al lid en nu ben ik ook maar overstag gegaan. Het kost slechts $11 per maand (inclusief BTW) en omdat ik via een collega binnenkwam is het entreegeld maar $5. En ik kan elke maand zonder kosten opzeggen. Kijk dat risico wil ik dan wel nemen.

Ik ben nu dus lid van Planet Fitness http://www.planetfitness.com/ClubOffers.aspx?clubid=10382

Ik heb geprobeerd om thuis het een en ander te doen en te bewegen maar dat was niet echt succesvol. En toen ik vannochtend na nog geen 500 meter gejogd te hebben al buiten adem was, leek het aanbod van mijn collega me ineens niet zo'n slecht idee meer. Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken.

Planet Fitness is een keten die is opgezet met het idee voor de "gewone" man/vrouw te zijn. Dus niet de figuren die eruit willen zien als een bodybuilder. Maar ja het blijft een fitness dus ik dacht eerst zien en dan geloven. Toen ik binnenstapte werd ik meteen vriendelijk welkom geheten, al mijn vragen werden beantwoord en ik kreeg een rondleiding. Het eerste wat me opviel was een enorme rij met van die stationaire fietsen met elk een eigen TV scherm...kijk da's dus precies in mijn straatje. Ik bedoel als ik me dan een slag in de rondte moet gaan fietsen terwijl ik geen meter verder kom, laat er dan tenminste iets aan afleiding voor mijn neus zitten. Er stond uiteraard ook nog veel meer appartuur maar met de fiets hebben ze mij al binnen lol. En iedereen die daar bezig was zag er zo normaal uit. Geen bodybuild figuren. Eigenlijk waren het meer de Opa en Oma figuren (sorry Oma) die er aan het werk waren zo 's ochtends vroeg. En nog fanatiek ook. Een vrouwtje zei me zelfs dat als zij het kon, dan ik toch zeker ook. Ja dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen...dus ik heb me maar opgegeven.

Ik ben maar even begonnen met het simpelste lidmaatschap. Voor $10 (plus BTW) per maand kan ik van 5am tot 11pm elke dag (behalve kerstmis want dan zijn ze dicht), me zo lang uitleven als ik wil. En ik mag ook aan diverse lessen meedoen.

Ze hebben ook een lidmaatschap voor $20 per maand en daarbij zit dan les van een personal trainer, je mag naar alle andere locaties in de omgeving en gratis zonnebank en massagestoel maar dat moest ik dan meteen voor 12 maanden doen. Ja dat zie ik nog even niet zitten. Mijn collega's hebben wel dat lidmaatschap maar die zijn ook meteen wat fanatieker.

Eerst maar eens kijken wat die $11 gaat doen. Het is wel weer een extra uitgave, maar ja als ik daardoor mijn uithoudingsvermogen terug krijg dan is me dat ook wel weer waard. Meer uithoudingsvermogen is ook langer kunnen werken bij Universal dus als ik het een beetje goed doe, betaalt het zich vanzelf allemaal terug straks.

Dus morgen na het werk op naar de fitness. Ik ben benieuwd.

Comments:
Nou, dat is best een goede deal! Je kunt het in ieder geval een tijdje uitproberen en als het je bevalt alsnog je abonnement veranderen. Sport ze en vergeet niet er ook plezier in te hebben. Pijn is fijn, riep mijn fitnesstrainer altijd...;-)
 
Dat is nog eens een leuke prijs. Hier ben je minimaal $50.- kwijt.
Goed van je hoor! Zet em op!
 
Wat fijn dat je zo'n sportgelegenheid heb en ook nog zo goedkoop, ik zou echt gelijk die van 20 dollar doen.
In Nederland zijn sportscholen van een beetje qualiteit ongelooflijk duur vind ik en dan heb je nog niet eens een personal trainer erbij. Maar, baby steps;-), veel plezier!
 
Wow, klinkt erg aantrekkelijk! Ik wil het ook zo graag, want thuis (ook al hebben we alle apparatuur) trainen is moeilijker op te brengen dan ergens heen te moeten.

De reden dat ik (nog) geen lid ben van een fitness club is inderdaad dat er een bepaald sfeertje hangt, precies zoals je al zegt: body builder types en dat ben ik niet en is ook mijn publiek niet.


Misschien moet ik toch ook maar eens hier in de buurt gaan kijken. Tussen de opa's en oma's voel ik me wel prettig denk ik, hahaha...
 
Wow dat is een mooie prijs! Zeker als je kunt opzeggen wanneer jij dat zou willen!
 
Goh, dat is nog eens een leuk bedrag om uit te geven aan onbeperkt fitnessen. Dat gaat hier niet lukken, hoor.

Succes ermee.
 
@Natasja
Spierpijn heb ik nu inderdaad wel. Maar even volhouden en dan komt dat ook weer goed lol.

@Petra
Wow da's best prijzig. Ben ik toch wel blij met die $10 lol.

@B
Zodra het kan upgrade ik naar doe $20. Alleen voor de zonnebank mogelijkheid zou ik dat al doen lol

@Martin
Er schijnt er een in Henderson ergens te zitten. Was dat niet bij jou in de buurt?

Sue in Orlando
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?