Sunday, November 14, 2010

 

Nieuwe speeltjes

Ik heb altijd al drums willen leren spelen, maar om een of andere reden heb ik het nooit voor elkaar gekregen om een drum set te krijgen ;-)

Nu met alle electronische drum sets op internet dacht ik, ik ga een rondkijken. Het mooiste is natuurlijk een accoustische drumset, maar ja met een klein appartement EN buren naast en boven mij is dat natuurlijk geen optie. Een electronisch drum set waar je een hoofdtelefoon op kunt aansluiten is dan optie 2. Maar ja ga ik honderden dollars uitgeven aan een drumset...voor hetzelfde geld kan ik niet drummen.

En ik kwam op internet vervolgens een klein tafel model tegen, met wat reviews van mensen die in de music business zitten die het gebruikten om wat drum geluiden onder hun tracks te zetten. Ik kon er op internet een kopen voor $50. Tja da's het proberen waard. Voor alsnog gaat het goed en ik wil eigenlijk uiteindelijk wel naar een grotere set. Maar laat ik dit nu maar eerst even volhouden.

Dit is hem:

En dan had ik ook nog een mobiele telefoon die de geest gaf. Niet handig als mijn real estate klanten me vaak op mijn mobiele telefoon een SMS bericht sturen. Helaas heb ik vorig jaar $150 voor die telefoon neergeteld en uiteraard is de garantie net vervallen. Gedurende het hele jaar had ik problemen met de ontvangst en text berichten sturen.

Wat ik nooit begreep is dat collega's die ook bij MetroPCS zaten nooit problemen hadden met slechte ontvangst, of telefoon gesprekken die in ene verbroken werden.
Het hele jaar al raadden ze mij aan om een andere telefoon te kopen. Maar ja dat doe je ook niet zo snel als je net $150 hebt uitgegeven. Alle collega's die ook bij MetroPCS zaten hebben allemaal een Samsung Freeform (volgens mij is dit dezelfde als een Samsung Blackjack maar what's in a name). Die telefoon heeft qua toetsenbord wat weg van een Blackberry maar is het niet.

Een collega van mij met een Blackberry vroeg me waarom ik vorig jaar die specifieke telefoon gekocht had. Nou ja het fullsize toetsenbord leek me wel handig. Zij heeft toen geprobeert een SMS te sturen met mijn telefoon en was bereidt om het ding uit het raam te smijten. Ze liet mij een bericht van haar telefoon sturen en dat ging heel soepel. En nog geen paar minuten later kwam er een andere collega binnenlopen die net was overgestapt naar MetroPCS en een Samsung Freeform had genomen. Ook zij liet me even het een en ander proberen. Tja misschien moest ik dan toch maar aan een nieuwe telefoon.

Dus ik terug naar de winkel waar ik vorig jaar mijn telefoon gekocht heb. De telefoon die vervangen moest worden werd niet eens meer verkocht (en dat na een jaar geleden pas geintroduceerd te zijn). Ja nee, werd me door de verkoopster verteld, die specifieke telefoon had wat problemen en dus was er nu een nieuwere versie van geintroduceerd. Ze snapte volledig dat ik een nieuwe telefoon wilde en heeft even gecontroleerd of er nog garantie opzat. Nee helaas niet uiteraard. Ze wilde me graag de upgrade laten zien van de telefoon die ik had. De upgrade zou beter zijn. Nou ok laat de upgrade dan maar zien....van de upgrade was ik niet onder de indruk en van de prijs van $120 al helemaal niet.

Dus ik vroeg naar de Samsung Free form. Ze vertelde me dat dezxe telfoon toch wel een stuk beter was dan de telefoon die ik nu had. Ze kon me die voor $79 verkopen en dan kon ik via internet nog eens $40 korting krijgen en zou ik dus $39 voor de telefoon betalen. Geen slechte deal. Of ze kon me de nieuwere versie van de Samsung Freeform aanbieden, de Samsung Freeform 2 voor $50. Ik had op internet al een en ander gelezen en beide versies waren goed. Van de nieuwe versie was het toetsenbord wat makkelijker hanteerbaar las ik. Ja dan gaan we toch voor de nieuwe versie. En dat is hem dan mijn nieuwe telefoon:




Ik dacht eerst dat ik heel erg aan het toetsenbord moest wennen maar dat valt eigenlijk best wel mee. Ik heb de telefoon pas een week of 2 maar tot nog toe bevalt het prima.

Verder alles ok hier in Orlando. Temperaturen zijn nu lekker aangenaam en niet zo heet meer als in de zomer.

Dat was het weer even.

Comments:
Heb je ook gelijk 2 voor $50 dollar gedaan? Wat gaaf dat je aan het drummen bent geslagen!
 
hai!!!!

ik ben je niet vergeten hoor....
gewoon beetje heel erg druk ....op werk is zo druk niet normaal...eerst sinterklaas en nu beginnen de mensen al weer in te slaan voor de kerstdagen...hoezo crisis?!!! pppfff
maar goed dat je het even weet he...
loop beetje achter met onderhouden van contacten....

sorry!!!!

liefs,

Esther
 
@B
Ja dank je. Fijne feestdagen en een goed 2011

@Ester
Hey. Geeft niks joh. Oh ja je werk is nu natuurlijk hartstikke druk. Dan zal je wel blij zijn dat het zo kerst is. Ik ben net naar de Target geweest en zat vast in het verkeer (ja stom natuurlijk ga ik naar de Target die tussen de Mall en de Ikea zit).

Fijne feestdagen en een goed 2011
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?