Sunday, January 01, 2012

 

5 jaar alweer

Wat gaat de tijd toch snel. Ik zit alweer 5 jaar in de USA. Toch lijkt het soms net alsof ik gisteren pas aankwam op LAX in Los Angeles, CA.

Er is veel gebeurt de afgelopen 5 jaar. Heel veel leuke dingen, soms minder leuke dingen. Spijt dat ik hier naar toe ben gekomen heb ik zeker niet. Ik zit nu in de procedure voor het Amerikaans Staatsburgerschap en ben zeer ongeduldig aan het wachten op de brief voor mijn interview.

Een en ander is toch wel anders gegaan dan ik in eerste instantie gehoopt had de afgelopen 5 jaar, maar de economie heeft ook niet meegezeten de afgelopen jaren. En toch zit ik hier nog.
De afgelopen jaren heb ik af en toe uiteraard wel gedacht misschien is het beter om terug te gaan naar Nederland. Maar die gedachte werd dan al snel verdrongen met de gedachte aan alles wat ik hier wel heb en wat ik dan zeker op zou geven zou ik weer terug gaan. Het meest belangrijke voor mij is dat ik hier in de VS een woning en werk heb. Hoewel het financieel een stuk minder gaat, heb ik hier wel de kans om geld te verdienen. En dat vind ik nou het mooie van hier. Waar een wil is is een weg. Ik ben na wat wikken en wegen in de real estate beland en werk tevens bij Universal Studios. Beide doe ik nu al twee jaar.

En na 5 jaar wonen en werken hier in Orlando (en Los Angeles) is dit mijn thuis geworden. Ik heb in Nederland nadat ik was afgestudeerd iets van 6.5 jaar gewerkt, voordat ik naar Amerika ging, dus dat verschil is niet eens zo groot.

Amerika is niet perfect (en wees eerlijk welk land is dat wel), maar het biedt me wel onzettend veel mogelijkheden. En ik ben blij dat ik hier mag wonen en werken.

Mijn 5 jarig USA jubileum werd ingeluidt met de New York Times Square op de TV en mijn oma aan de telefoon. Zit je op 5000km afstand van elkaar en kijk je allebei naar dit op de TV:




Dat vond ik toch wel heel bijzonder. De techniek staat voor niks. Dank je Oma :-)

En vandaag bij Universal Studios hadden ze geregeld dat ik met de Uncle Sam balloon mocht lopen. Helemaal super:



(foto met dank aan/picture courtesy of InsideTheMagic.com)

En nu weer wennen dat de feestdagen voorbij zijn. Ze waren uitzonderlijk warm dit jaar met een graad of 25, met ik geloof 2 dagen een beetje een koufront. Het schijnt van de week weer kouder te worden dus we zien wel. En dan nog wat is nou eigenlijk koud in Florida ;-)


Comments:
Van harte met je 5 jarige jubileum! Ja, ik ervaar dat hier ook zo, waar een wil is is een weg. Ik hoop dat je snel je interview krijgt.
Gelukkig Nieuwjaar!
 
5 jaar al weer... Ook ik herinner me het nog goed. Op naar de volgende 5 jaar dan! Deze keer als staatsburger!
 
Gefeliciteerd! Het is niet niks wat je ondertussen klaargespeeld hebt!
 
Zojuist heb ik 5 jaar blog van je doorgelezen..! Wat een geweldig, gaaf avontuur. Het pad wat ik graag wil gaan bewandelen heb ik zojuist gelezen, met de bijbehorende ups&downs!

Na de zomer ga ik die kant weer op - Boca Raton FL
Heb er nu al zin in!

Bedankt voor het kijkje van 5 jaar in jouw leven, ik heb er veel aan!

Liefs,
Sandy
 
Beetje laat maar toch gefeliciteerd met je 5 jarig jubileum!!!
Ook wij zijn hier alweer 5 jaar en ik denk dat geen van de nederlandse emigranten het makkelijk heeft gehad de eerste jaren. Althans de genendie ik "ken" in elk geval neit. Maar we gaan er van uit dat de 2de 5 jaar makkelijker worden toch...En je hebt het toch maar klaar gespeelt in een tijd die inderdaad niet makkelijk was..

gr petra
 
heeyy..

Ik weet niet of deze blog uberhaupt nog bestaat, maar toch.. niet geschoten is altijd mis;)

Mijn naam is Whitney, 23 jaar, ik zou dolgraag!!! voor een aantal maanden naar LA willen. Gewoon voor de ervaring, en om te zien/beleven hoe het daar is. Ik moet alleen wel werk hebben in LA. Soort baan maakt niet uit.... Nouja niet te overdreven natuurlijk haha. Bartender, serveerster, shop-assistent maakt me allemaal niet uit zolang het maar in LA is.

Ik begrijp dat je in LA woont, en ik vroeg me af of je me van wat info zou kunnen voorzien.

Is mogelijk om te kunnen werken/wonen in LA voor een aantal maanden?
Wat de kosten ong. zijn voor een appartement?

Alvast bedankt, Groetjes!
 
@Whitney
Ja de blog bestaat nog. Met de juiste visa is alles mogelijk en daar zit hem net de kneep. Werkvisa die je nodig hebt om hier een paar maanden te kunnen werken zijn niet makkelijk te vrkrijgen. Misschien zou je op internet kunnen speuren naar een zomer werk programma zodat je in de zomer maanden een paar maanden hier kan werken? Ik weet dat er een paar van die bureaus in Nederland zitten maar ben de namen even kwijt. Los Angeles is best een dure stad, mijn studio appartementje in Los Angeles was iets van $1200 per maand.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?