Saturday, November 24, 2012

 

Nieuwe camera met superzoom

De verkiezingen zijn weer achter de rug en de vervelende campagne spotjes zijn verdwenen van de TV. Het TV leven is weer terug naar normaal. Als dat al normaal te noemen was.

Mijn eerste officiele Thanksgiving als US Citizen is ook achter de rug. Ik heb die dag niet veel gedaan. Ik heb 's morgens de Thanksgiving Day parade op de TV gevolgd om te proberen een aantal collega's van Universal Studios te herkennen onder enkele ballonen. Is mij niet gelukt, maar kennelijk was er eentje een paar seconden op het scherm. In de middag en avond wat uurtjes bij Universal Studios gewerkt, dat was wel gezellig.

Van de week even een nieuwe camera gekocht. Het cameraatje wat ik al bijna 6 jaar had, stelde niet meer scherp. Toch niet echt handig als je een foto wilt nemen. Ik heb nu een Canon Powershot SX 160...ehm zo eentje dus:

Deze heeft een volautomatische stand (handig als je de handleiding nog niet gelezen hebt...) maar kan ook handmatig ingesteld worden. Het is mijn bedoeling straks voornamelijk de handmatige instellingen te gebruiken...maar daar zal ik eerst de handleiding voor door moeten nemen.

De zoom op de camera is geweldig. Dit is een foto zonder zoom, genomen vanaf het parkeerdek van de garage bij Universal Studios. Letterlijk in het midden van de foto zie je rechts nasts de top van een kleine palmboom, de top van een achtbaan:


En dit is de foto met maximale zoom (nog steeds vanaf de parkeergarage) van de top van die achtbaan:






 Niet slecht toch...


Nu nog even met vuurwerk shows uitproberen.





Comments:
Jee, dat is wel een goeie camera, als er net een karretje met mensen in de achtbaan zouden zitten zou je ze volgens mij makkelijk kunnen herkennen!
De parade vind ik ook altijd leuk om te zien.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?