Sunday, February 24, 2013

 

Hoe kom ik aan een Green Card...

Wist ik het maar....

Ik krijg de laatste tijd steeds berichtjes van mensen die graag naar de VS willen en hoe ze aan een Green Card of ander visa kunnen komen. Hoewel ik de interesse van mensen waardeer, wil ik toch even het een en ander kwijt.

Het feit dat ik in de VS woon, betekent niet dat ik kan helpen bij het verkijgen van wat voor visa dan ook. Ik ben geen immigratie advocaat. Als ik dromen waar kon maken zou ik dat graag doen maar helaas...

Ik ben op puur geluk aan een Green Card gekomen. Ik heb meegedaan aan de Green Card lotterij en heb de mazzel gehad dat ik bij de winnaars behoorde. Dat je "wint" wil nog niet zeggen dat je ook een Green Card krijgt. En en ander hangt af van je case nummer (want er worden meer mensen geselecteerd dan er visa zijn), en of je wel aan alle voorwaarden voldoet. Green Cards zijn ook niet te koop.

Het is vreselijk moeilijk om permanente dan wel semi-permanente visums voor de VS te bemachtigen. Je komt in de VS niet zomaar binnen. Nogmaals ik heb puur geluk gehad.

Voor meer informatie over de diverse visa en de eisen omtrent die visa verwijs ik graag door naar:
http://thehague.usembassy.gov/visas.html

Het is een kwestie van doorzetten, hopen, en blijven dromen.

Comments:
Of ze kunnen eens lezen wat er op het Alles Amerika forum allemaal al over geschreven is, of daar hun vragen stellen:
http://forum.allesamerika.com/index.php

Gelukkig was jij een van de winnaars!
 
Wat een geluk heb jij gehad heh? Ik had natuurlijk geluk omdat ik met een Amerikaan getrouwd ben, maar ook ik krijg wel eens de vraag.
 
@Elke
Inderdaad het forum is een goede plek.

@Becs
Ik snap de vragen ook wel. Iets wat iemand anders ook wil doen is een ander gelukt, dus hoe doen ze dat dan?
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?