Saturday, February 02, 2013

 

Winter Haven

Hier nog steeds alles goed. Waar het noorden van het land sneeuw heeft, zitten we hier in Orlando er nog steeds warmpjes bij. Van de week was het s' ochtends wat kouder met een graad of 5 maar dat werd dan snel overdag weer een graad of 15. Dat is koud voor hier :-)

Verder is er niet zo gek veel te melden. Ik werk en studeer veel dus er blijft weinig tijd over voor leuke dingen. Komt wel weer een keer.

Ben net wel even naar Winter Haven gereden om daar een huurwoning te laten zijn aan een klant, Winter Haven is 45 miles (zeg maar 70km van Orlando). Helaas is er geen deal uit gekomen want de woning was integenstelling to wat me verteld was, in een onverhuurbare staat. De klant wilde de woning an sich wel maar niet voordat er een behoorlijk renovatie plaatsvindt, dus dat gaan we nu bij de eigenaar voor elkaar proberen te krijgen. Gelukkig heeft mijn klant geen haast met verhuizen. En omdat ik toch in de buurt was ben ik even binnengestapt bij IamPasta vlakbij Legoland. Dit is een broodjes (sorry Panini) en pasta zaak van de Nederlandse familie Heuvel. Was gezellig.

En ik letterlijk langs Legoland gereden, maar had geen puf om naar binnen te gaan. Ik wel er toch ooit een keer heen, maar dan wil ik de hele dag nemen.

Wat me wel steeds opvalt is dat zodra je een mile of 20 van Orlando verwijdert bent, de hele omgeving verandert. In ene zijn er hier en daar wat heuvels en paarden te zien, en zijn er ook meer manufactured homes. In veel delen van Amerika is het dood normaal om in zo'n manufactured home te wonen en zijn er hele wijken van opgetrokken. In Orlando zie je die dingen hier en daar wel, maar dan wil je ook niet weten waar. Ik denk dat ik ooit nog wel een keer in zo'n manufactured home terecht ga komen ergens. Die dingen zijn spotgoedkoop, qua bouw best degelijk.

Ik wou dat ik wat fotos van de omgeving had genomen, maar daar heb ik niet bij stilgestaan (letterlijk niet want ik reed).

En nu weer gauw aan de studie lol.

Comments:
Hallo,


Ik ben per toeval op jou blog beland omdat ik zelf ook heel graag naar Amerika wil verhuizen en dan met name naar LA.

Ik zit nu nog een tijdje op school en zou daarna graag willen wonen en werken in LA.

Jij woont er nu een tijd en ik vroeg mij af hoe je aan een green card komt en aan welk spaarbedrag moet denken om uberhaupt te kunnen verhuizen.

Groetjes, Priscilla

priscilla91@hotmail.nl
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?