Monday, March 25, 2013

 

Tornado in Orlando

Was gisteren thuis van de griep aan het herstellen, dus lekker in bed met de TV aan en een pot thee naast me. Kreeg ik in ene twee meldingen op mijn telefoon en rap achter elkaar dat er een tornado in aantocht is en dat ik ergens onderdak moest zoeken (niet op straat en weg van ramen en dergelijke). Ik keek snel even naar buiten maar het was een stralend blauwe lucht en geen zuchtje wind. Ik krijg wel meer van dat soort meldingen, maar dan is het ergens een uur rijden verderop dus daar maak ik me dan niet druk over. Nu dus ook niet...

Tot ik 5 minuten later melding 3 kreeg en het in ene buiten als een gek begon te waaien en erg donker te worden. Dus snel met de kat en mijn telefoon in de badkamer gaan zitten. Via facebook kreeg ik berichtjes door van mensen die een paar straten verder wonen dat het wel een tornado leek. Het lawaai en alles duurde maar een paar minuten maar volgens het laatste berichtje zou de waarschuwing tot 3.30 uur gelden dus voor de zekerheid toch maar in de badkamer gebleven. De kat vond het helemaal niks. De badkamer is normaal zijn plek en nu moest hij die in ene met mij delen. Hij bleef maar jammeren en me vragend aankijken. Ja ga aan een kat maar duidelijk maken wat er aan de hand is. Toen ik hem op mijn schoot nam werd hij wel wat rustiger gelukkig.

Om 3.30pm toen ik ook geen melding meer zag van mensen in de buurt dat het hard waaide, maar weer de woonkamer in gegeaan en even buiten gekeken. Anders dan bladeren en kleine takken van de bomen, leek er bij mij in de buurt niet veel gebeurt te zijn gelukkig. Ik hoorde wel brandweer en politie autos af en aan rijden.

Vevolgens via een vriendin in Michigan (dus tegen Canada aan) de volgende foto door gestuurd gekregen, met de vraag of ik aan het werk was en of alles ok was. Ik wist van niks :-)
Dit is bij CityWalk bij Universal Studios. Er was daar behoorlijk wat omgewaaid. Later via collega's gehoord dat het inderdaad wel leek of er een tornado over vloog. Nog steeds geen idee of het nu ook echt een tornado was of niet.



En bij Disney's EPCOT schijnt en en ander overstroomt te zijn:


In veel wijken was de stroom uit, maar bij mij was alles nog prima. Op mijn compex hebben ze allemaal lijnen onder de grond dus dat was wel een geluk.

Andere mensen zoals van dit huis in Windermere (ongeveer 15 kilomter verderop) hadden minder geluk zoals te zien in deze foto van de Orlando Sentinel en kregen een boom op het huis.



Het was erg raar om meegemaakt te hebben.


Comments:
Jeetje wat een bende. Gelukkig dat jij geen schade hebt. Wij hebben 1 keer een Hurricane meegemaakt in Kissimmee en wat ik zo goed vind van de Amerikanen is dat direkt na al dat geweld men gelijk weer begon met werken en opruimen. Wij hebben in totaal 1 dag "verloren"
 
Hi Linda,
Klopt inderdaad. Amerikanen hebben veel meer een mentaliteit van "Ok dat hebben we ook weer gehad en nu puinruimen." Wat ik hier zie wordt er ook meteen uitgerukt en electra zo goed en kwaad als het gaat hersteld, bomen weg gesleept en dergelijke. Vind ik wel een fijn idee. USA2007
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?