Thursday, April 03, 2014

 

7 jaar in de USA, 2 jaar citizen en crockpot

Ik ben inmiddels al weer ruim 7 jaar en 3 maanden in de USA waarvan de laatste 2 jaar en 4 dagen als US Citizen. Een mooie gelegenheid waar mijn lieve oom en tante en vrienden destijds bij waren.
De tijd gaat hard.

En het lijkt wel vorige weer dat ik in Los Angeles aankwam. Ik weet nog mijn eerste Starbucks koffie om de hoek van het hotel. Het was wat kil die avond dus ik had mijn winter jas aan, maar het was dan ook januari. En nu inmiddels al ruim 6 jaar in Orlando, FL. Het bevalt me nog steeds goed. Het weer is het merendeel van het jaar heerlijk met wat hetere temperaturen in de zomer en uiteraard, mijn minst favoriete, onweer maar dat hoort bij Orlando.

En qua baan gaat het ook weer de goede kan op. Ik werk nu al 5 maanden voor Mickey Mouse. Baan is op het reserverings centrum vlakbij mijn huis dus in de airconditioning. Het werk is leuk en bevalt prima en voor de toekomst zijn er ook genoeg doorgroei mogelijkheden. Maar dat is nog toekomst muziek, eerst maar even wat tijd in deze functie besteden. En op vrije ben ik met collega's vaak in de parken te vinden. Niet alleen leuk maar biedt ook nog een training opportunity.

En ik heb gisteren een crock pot gekocht. Ik wilde een makkelijkere manier op wat beter eten op tafel te zetten zonder al te veel poespas. Veel tijd (en met name geduld) heb ik niet om elke dag wat te koken dus tja wat dan. Elke dag macaroni en/of nasi goreng eten die ik in een keer voor de hele week gekookt had beviel me ook niet echt meer. Meerdere collega's lieten me weten dat ze helemaal vertrouwen op een crock pot. Ik zag het eerst niet zo zitten maar toen ik gisteren een crock pot met een timer voor $34 in de aanbieding zag, heb ik hem toch maar gekocht. Op internet een recept gevonden voor een gerecht met bbq karbonade, aardappel, wortel en uien en dat was met 5 minuten in de pan en staat nu te pruttelen en ik heb er geen omkijken naar. Enige wat wel vervelend is, is dat het lekker ruikt en het hele gerecht totaal 7 uur moet pruttelen, dus het ruikt heerlijk maar eten is er nog niet bij, vervelend :-) Kan misschien ook sneller maar ik hou me maar even bij het recept. Net even een hapje geprobeert en het smaakt lekker, maar de worteltjes en aardappels moeten nog even door pruttelen. Ik ben benieuwd. Er schijnt ook zelfs een hele kip in de pan gebraden te kunnen worden, maar het lijkt me toch dat die uit de over of grill wat lekkerder zijn. Maar ook dat ga ik nog wel een keer proberen.

Hier nog even een foto van twee jaar geleden:



En hier nog even een foto van mijn gerecht in de crockpot:


Nu nog een boek met crock pot recepten en ik ben klaar :-)







Comments:
Ja, de crock pot is ideaal. Ik zou alleen niet zo'n plastic zak gebruiken. Al die stoffen die daarin zitten gaan in je eten zitten en uiteindelijk in jou ;) Zou lekker de crockpot in de afwasmachine doen of anders op het handje :)
Doe je eigenlijk nog iets met het makelaarsgebeuren? Of is dat helemaal voorbij?
 
Lees je blog al jaren en tjee al 7 jaar voorbij, bijna niet voor te stellen! Moest even reageren op je crockpot.
Is super in het gebruik. Ik vries altijd de helft in lekker makkelijk. Wist je dat iedere keer dat je de deksel van de crock pot afhaalt je 20 minuten bij de kooktijd moet tellen? Een crock pot werkt door de warmte die in de pot circuleert, aks jij de deksel eraf haalt daalt meteen die temperatuur en heeft minstens 20 minuten nodig om weer op de juiste temperatuur te komen.:-) dacht ik vermeld het even.:-)
Ja ik doe ook hele kippen erin. Ik bak zelfs een oud Nederlandse koek erin die boffert genoemd wordt met gedroogde vruchtjes erin en met of zonder gember. Heerlijk! Er zijn heel veel nagerechten die je kunt maken het is een heel handig ding.
Wat we ook doen is een stuk zalm kruiden, in alufolie en 4uur in de crockpot. Heerlijk! :-)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?