Sunday, August 02, 2015

 

Vroege start van de dag

Een van de grotere voordelen van in Amerika wonen (in een stad tenminste, ik heb geen ervaring met dorpen of platteland) is de ruimere openingstijden van de meeste Supermarkten. Doordat ik de afgelopen twee weken vroeg op mijn werk moest zijn, was ik vanmorgen op mijn vrije dag ook al om 5am klaar wakker. Ik moest nog boodschappen doen dus, na even snel douchen en een hap yoghurt, de auto ingestapt en naar de Walmart gereden. Op de weg terug even bij Dunkin Donuts langs voor een iced coffee, thuis de boodschappen opgeruimd, was gedaan en nu koud 9am ben ik met alles klaar en kan ik even lekker ongestoord van mijn weekend genieten. Ben nu ruim 8 jaar uit Nederland weg, dus in die tijd zal er daar ook wel wat verandert zijn, maar destijds was dit record zo vroeg in de morgen op een Zondag echt niet haalbaar. Veel verder dan mijn was doen zo vroeg, zou ik echt niet gekomen zijn. Vlak voor ik wegging was Albert Heijn net bezig met het verruimen van de openingstijden en kon je er op sommige Zondagen (dus niet eens allemaal) al om 7 uur 's ochtends terecht. Wat ik dan ook deed want als ze dan toch open zijn dan haalde ik mijn boodschappen wel op die Zondagochtend. Ik ben zo gewend nu aan de 24 uur Walmart in de buurt, en de Publix supermarkt die dan om 7 uur opengaat, dat ik wel eens vergeet dat de Aldis hier wat later opengaan, een van de redenen voor mij om niet bij de Aldi te shoppen. In Nederland ging ik er wel vaak heen, maar hier heb te vaak voor een gesloten deur gestaan, geheel mijn eigen schuld daar kan Aldi niks aan doen, maar als er andere supermarkten wel open zijn, die ook nog iets dichterbij zijn, tja dan verliest Aldi het voor mij toch.


Comments:
Mooi is dat he 24 uur open. Appie gaat hier pas om 8.00 uur open echt balen hoor.
 
Ja en je raakt er ook zo makkelijk aan gewend aan die vroege tijden :-)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?