Tuesday, August 02, 2016

 

Beetje zat van de verkiezingen

Het is nog niet eens November en ik ben de verkiezingen nu al meer dan zat. Of eigenlijk meer het gooien met modder (en dat is een behoorlijk understatement) van aanhangers van beide kanten. De kandidaten, daar kan je het inmiddels van verwachten, dat hoort erbij. Maar als ik om me heen kijk, zie ik dat het behoorlijk wat families en vriendschappen uit elkaar rukt (gelukkig niet in mijn directe vriendenkring). Gebeurt wel vaker natuurlijk dat mensen het niet eens zijn met elkaar over standpunten en dat er woorden vallen zeker in verkiezingstijd. Maar een en ander lijkt nu nog wel even een stuk erger te zijn. Beide kandidaten liggen kwa standpunten en persoonlijkheid ook nogal behoorlijk uiteen, zo niet compleet tegen overgesteld en de meeste standpunten zijn emotioneel, daardoor lijkt het misschien ook erger dan normaal. Ik zal blij zijn als een en ander voorbij is. Ik heb mijn voorkeur en die hou ik op mijn blog en social media wijselijk voor mezelf. Ik hou wel mijn hart vast dit keer, maar we wachten af. Ik hoop echter dat wie het ook wordt, dat mensen er achter kunnen staan dat de meerderheid, net zoals bij elke verkiezing, gesproken heeft. Zal ik blij zijn als de andere kandidaat het wordt? Zeker niet, het zal even slikken worden, maar ik zal het wel respecteren want het volk heeft dan gesproken. En er is dan altijd nog het systeem van checks and balances dus echt uit de hand lopen kan het ook weer niet.


Comments:
Ik denk dat je van beide kandidaten als president niet erg vrolijk wordt. Maar je hebt inderdaad maar keuze uit 2, en je zal het moeten doen met diegene die gekozen wordt door de meerderheid.

Ik probeer het een beetje te volgen maar word een beetje moet van al dat gedoe.
Nu weer de foto's van Melania en Clinton zou de russen geholpen hebben.

Kunnen ze als 3e optie niet gewoon Obama nog 4 jaar doen ;-)

groetjes uit een koud en druilerig Nederland
 
Wat een leuke blog heb je ik heb het in een keer helemaal gelezen, ben twee dagen bezig geweest :-) Ik vind het leven in de USA zo interessant ben er zelf nog nooit geweest. Ga je nog wat leuks doen de rest van de zomer of is het hard werken geblazen? Groetjes Barbara
 
Mooie blog... Wij gaan nu voor de derde keer naar Amerika en volgende week zitten we in kissimee Orlando.
Een gaan 1 dag naar key West en zijn aan het kijken voor een huisje daar. Heb je tips of advies? Antwanjacobs@gmail.com alvast bedankt.
 
Mooie blog... Wij gaan nu voor de derde keer naar Amerika en volgende week zitten we in kissimee Orlando.
Een gaan 1 dag naar key West en zijn aan het kijken voor een huisje daar. Heb je tips of advies? Antwanjacobs@gmail.com alvast bedankt.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?