Sunday, November 06, 2016

 

Verhuizing en Klusjesman in de dop

Het is een tijdje geleden voor een update maar ik ben nogal druk geweest met en werk en verhuizen.

Ik kreeg in ene de kriebels en ben op zoek gegaan naar een andere woning. Waar ik zat werd het me, (met de buren die in het holst van de nacht de was doen met een wasmichine die tegen de muur bonkt, alsmede het constante open en dicht doen van de garage onder me) wat te lawaaierig. Op zoek naar een ander apartementen complex was voor mij geen optie meer omdat de huren van dat soort complexen de afgelopen twee jaar enorm omhoog zijn gegaan en dat was het niet waard meer. Kopen is ook nog even geen optie, daar wil ik eerst wat meer spaargeld voor opzij gezet hebben. Alternatief is dan het koop apartement wat door de eigenaar te huur wordt aangeboden. Deze constructie is een stuk goedkoper op dit moment dan huren via een compex.

Dus elke dag op Zillow gekeken naar huur condos, en op veel gereageerd en net zo vaak nooit meer iets gehoord. Erg frusterend. En toen zag ik in ene een apartement op een voor mij gewilde locatie, in mijn budget, op de tweede verdieping met niemand boven. Dus gereageerd onder het mom wie niet waagt...En verdomd, nog diezelfde middag kreeg ik een telefoontje, 's avonds apartement bekeken en twee dagen later had ik al de sleutel. De Realtor was toevallig een man met wie ik destijds op Westgate Lakes heb gewerkt en mijn achternaam herkende.

Nu woon ik weer vlakbij SeaWorld in de buurt waar ik jaren geleden ook gezeten heb, apartement is op de bovenste verdieping en hoe het is ingedeeld heb ik in de slaapkamer alleen buren onder me, maar niemand direct naast me, en het apartment is zelfs iets groter dan waar ik eerst zat.
Ik zit nog compleet in de verhuisdozen, maar dat komt wel een keer. Het meest essentiele spul heb ik uitgepakt en de rest komt stukje bij beetje wel.

Het grote verschil met een apartement via een apartementen complex is dat je met huur van een prive eigenaar niet even naar een kantoor kunt lopen als er wat stuk gaat. Plus een veel huur overeenkomsten hier met prive eigenaren staat dat je voor reparaties tot $250 verantwoordelijk bent en zij nemen dat de grote dingen, de aparatuur en A/C voor de rekening. Op zich geen probleem.

Maar dan zit je dus met een toilet wat constant blijft doorlopen. Even googlen op internet en het blijkt een relatief simpele reparatie te zijn, met een onderdeel wat nog geen $5 kost. Daar ga ik toch niemand voor bellen, dat doe ik dan zelf wel. Dus een stopper vervangen et voila, toilet loopt niet meer door.

En toen hield ik gisteren in ene de knop van de douchekraan in mijn hand. Gelukkig had ik net het water uitgezet. De plastic knop was finaal in tweeen gebroken. Tja zo nieuw zag die er ook niet uit, dus het was te verwachten dat het een keer zou gebeuren. Naar Home Depot (zeg maar Gamma) gereden, voor $10 een nieuw setje gehaald en net even vervangen. Godzijdank kon ik dit doen zonder het water af te hoeven sluiten, wat die knop heb ik voor de douche nog even niet kunnen vinden.
En de douche werkt ook weer.

Ik leer het nog wel eens :-)
Hier wat reparatie fotos.

Oeps....ach het hele geval was hard aan vervanging toe. Niet meer schoon te krijgen.



Vindt het met knop erop toch wat impossanter...



Nieuw setje...



Tadaaa.....meteen ook het zilveren achter plaatje vervangen. Als ik dat toch bezig ben.
Nu alleen de kraan nog zodat allles weer glimt. Maar dat komt heel misschien wel een keer....








Comments:
Wauw, een nieuwe carriere als klusjesvrouw wellicht :)
Heel herkenbaar hoor, ik ben ook alleen en dan moet je toch alles zelf doen, je wordt er handig in na verloop van tijd. Een heel fijn zo'n appartement zonder last van de buren.
 
Het zal aan het weer liggen of zo.
Ik breek gisteren de houder van de douchekop af.

Gaat lekker dus, vanavond ook maar is ff klussen...
 
This comment has been removed by the author.
 
Proficiat! Altijd leuk die kleine klusjes. Doe ik ook zoveel mogelijk! :-)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?