Wednesday, December 13, 2017

 

Alabama verkiezingen

Gisterenavond heeft in Alabama de Democraat Doug Jones met een krappe marge de nogal extreme Republikein Roy Moore verslagen in de senaatsrace om de stoel van Republikein Jeff Sessions. Dat geeft mij weer een beetje hoop. Het Amerika van sinds de presidentsverkiezingen van vorig jaar is niet het Amerika zoals ik dat ken. Tuurlijk normaal wordt er altijd wel met modder heen en weer gegooid. Sinds de huidige bewoner van het witte huis loopt het toch wel erg uit de hand en wordt er wel met wat meer gesmeten dan alleen modder. Het lijkt vaak wel meer op jaren 50-60 taferelen en compleet terug gesmeten in de tijd. Dat Alabama, doorgaans toch wel in de Deep South mentaliteit, heeft aangegeven dat de kleine minderheid de recente praktijken nu al niet meer pikt, geeft me hoop voor de Senaat en House of Representative verkiezingen voor volgend jaar. En nog maar 3 jaar tot de volgende presidentsverkiezingen. En begrijp me niet verkeerd, het maakt me normaal compleet niks uit of er een Democraat of Republikein in het witte huis zit, elke partij heeft goede en minder goede dingen. De huidige bewoner echter, maakt er compleet een potje van en dat is helaas ook tot buiten de grenzen van het land, pijnlijk duidelijk geworden tot waar zelf de reputatie van het land an sich behoorlijk schade heeft geleden. En helaas zijn er die personen die vinden dat als de bewoner van het witte huis het kan zeggen, dan kan ik dat ook en dat leidt nogal tot behoorlijk extremistische uitlatingen. Aan de andere kant, kan je ze ongelijk geven, een President behoort immers een voorbeeld functie uit te oefenen. (Met de nadruk op "behoort") Hopenlijk zijn de verkiezingen in Alabama een voorbeeld voor andere verkiezingen die gaan volgen. We zullen zien.


Comments:
Met je eens en ik hoop met je mee.
P.
 
Goed voorbeeld doet volgen, hoop dat er meer staten zo wijs zijn.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?