Tuesday, April 24, 2018

 

Mosterd na de maaltijd?

Ik dacht ik verwen mezelf vandaag even en ga Chinees halen. Het tentje waar ik altijd heen ga is een erg klein restaurant dat al minstens 20 jaar op dezelfde plek zit, met dezelfde eigenaars. Toen ik hier in 1999/2000 stage liep gingen we er al heen, en toen ik eind 2007 weer in Orlando kwam wonen was ik blij dat hetzelfde tentje er nog was. En er nu nog steeds is. Normaal let ik niet zo op de sausjes die ze erbij geven. Ik gebruik ze meestal niet, maar nu had ik loempias en dan is de oranje duck sauce wel lekker. Wat schetst mijn verbazing, er zit mosterd bij. Ik kan me dus niet indenken waar je dat op doet. Ik dacht nog even misschien in de plaats van onze sambal (bij) maar het is een totaal verschillende smaak. Ik kan me er echt niks bij voorstellen. Zal misschien wel een aangepaste smaak voor de regio zijn ofzo. Ik heb geen idee en vond het wel apart.


Comments:
Mosterd op een loempia?
Nee lijkt mij ook geen lekkere combinatie
 
Toch even geprobeerd. Volgens collega's was het geen mosterd. Het blijkt mege hete saus te zijn, zoals onze sambal. Waarom het dan mosterd heet, geen flauw idee. Het heeft totaal niks weg van zelfs de heetste mosterd :-)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?