Sunday, June 16, 2019

 

En zo kon ik in ene niet meer inloggen

De afgelopen maanden van alles geprobeerd om in te loggen op mijn blog maar niks lukte. Password reset wat zo simpel zou moeten zijn, werkte ook niet. En vandaag in ene weer toegang. Raar. Ach we houden het maar op een glitch op de internet highway.

Nu nog even proberen om de app op mijn telefoon weer gaande te krijgen zodat ik weer wat foto's kan plaatsen.

Hier gaat alles nog steeds zijn gang. Ben nog steeds bij Disney en de huizenjacht is even tijdelijk stop gezet. Er zijn signalen dat de prijzen langzaam aan weer omlaag gaan, dus ik wacht nog even een jaartje. Geeft me ook een kans om wat meer te sparen en wat meer buurten af te struinen. Bij voorkeur zou ik kijken in de buurt waar ik nou zit, vlakbij Seaworld. De buurt licht super centraal voor alles wat voor mij in Orlando belangrijk is, maar omdat we dichter bij de parken zitten en het toeristische district, zijn de prijzen de afgelopen jaren ook enorm gestegen. En ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik voor een traditioneel gebouwd huis wil gaan of een zogenaamd manufactured/mobile home. De laatste heeft wat haken en ogen mbt het orkaan seizoen. De manufactured homes zijn vaak de eersten die ge-evacueerd moeten worden. Nu zitten we in Orlando gelukkig wat centraler, maar de hogen winden kunnen alsnog behoorlijk wat schade aanrichten. Echter...ik ken hier behoorlijk wat mensen die in een manufactured home zitten en die hadden bij de laatste stormen de afgelopen jaren 0.0 schade, op misschien een dak shingle na. Van mijn vienden die in een traditioneel gebouwd huis zitten hadden er 4 flinke schade. Bij 3 hadden ze een boom in de huiskamer en slaapkamer en bij 1 is het dak van de garage gewaaid. Dus ja hoeveel veiliger een traditioneel gebouwd huis is, is dan ook weer af te vragen.
En dan is er altijd nog optie 3 om een flat te kopen. Een flat is iets wat ik liever niet doe. In essentie koop je de lucht tussen 4 muren en zit je net als in een apartement nog steeds links en rechts en boven en beneden aan buren vast. Ik zou alleen een koopflat overwegen als ik er een kan vinden op een perfecte locatie en op een hoek en een bovenste verdieping als dat dan betekend dat ik op mijn maandelijkse woonlasten kan besparen vs de enorm stijgende huren.

Ach ik heb een dak boven mijn hoofd, en ik heb nog even de tijd om eea te overwegen voor ik daadwerkelijk de koopmarkt in ga duiken.

Comments:
Gelukkig weer in kunnen loggen. Meestal gaan de orkanen wel langs orlando toch?
 
Best lekker inderdaad die stroopwafelijsco van de McSnack!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?